علت دفاع نماینده مردم میبد و تفت از شهرک اکباتان در برابر پروژه مسکن مهر چیست؟/ احسنت به نماد وابستگی رژیم پهلوی در مقابل متخصص داخلی!؟

دکتر کمال دهقانی که نایب رییسی کمیسیون امنیت ملی مجلس را برعهده دارد، در اظهارنظری بی‌ارتباط با حوزه‌ای که وی خود را در آن صاحبنظر می‌داند به تعریف و تمجید از یک پروژه احداث شده در زمان ستمشاهی پرداخت!

به گزارش میبدما؛ نماینده میبد و تفت در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با ایجاد تقابل میان پروژه مسکن مهر و پروژه مساکن قرار گرفته در شهرک اکباتان که در زمان رژیم پهلوی ساخته شده است، گفت: به نظر نمی رسد شهرک اکباتان که از پیش از انقلاب بنا شده با یک زلزله فرو بریزد.

این در حالی است که این شهرک یکی از نمادهای وابستگی رژیم پهلوی به حساب می‌آید و با وجود توان بسیار زیاد داخلی، اغلب مصالح اولیه برای احداث آن نیز از کشورهای خارجی وارد شد! و نکته دیگر اینکه اساسا از زمان احداث این شهرک تاکنون زلزله ای در تهران رخ نداده که بتوان ادعاهای این نماینده مجلس در جمهوری اسلامی را راستی آزمایی کرد.

اظهارات تاسف بار وی همین جا پایان نیافته و در ادامه این نشست ادعای عجیب دیگری را مطرح ساخته و گفته: زمانی که مسکن مهر با اعتباری آغاز به کار کرد، باید مدیریت صورت می گرفت و در حال حاضر نیز شاید لازم باشد از پیمانکاران خارجی استفاده شود تا پروژه های مسکن قوی در کشور داشته باشیم.

اینکه ایشان به این سادگی توانمندیهای گسترده پیمانکاران داخلی ساخت مسکن را نادیده می‌گیرد و به سبک سلسله‌های سلف چشم امیدش را به سمت پیمانکاران خارجی می چرخاند، جای بسی تاسف و شگفتی دارد!

آیا این همه پیمانکار مجرب داخل کشور که هزاران پروژه عظیم مسکونی را به خوبی اجراء کرده اند، با شنیدن چنین سخنانی از نماینده مجلس در جمهوری اسلامی، نباید دلسرد و ناراحت شوند؟!

به راستی اینگونه سخنان نسنجیده چه سنخیتی با امنیت ملی و به خصوص سیاست راهبردی «اقتصاد مقاومتی» دارد؟! همان سیاستی که بارها رهبر معظم انقلاب آن را مورد تاکید قرار داده اند اما مورد بی مهری همان دولتی قرار گرفته که وکیل الدوله ها همه توان خود را صرف پوشاندن ضعفهای اساسی آن نموده اند؟

در پایان یک سوال مهم از آقای کمال دهقانی داریم و آن اینکه اگر با چرخش شما، الان مسکن مهر بد شده شما بفرمایید دولت فعلی که شما از حامیان سیاست هایش هستید، و برای آن تبلیغ نیز میکردید برای مسکن مردم چه کرده است؟

اگر دولت قبل با مسکن مهر بسیاری از مردم را صاحبخانه کرد و در همین خانه ها که حالا وسیله سیاسی کاری برخی دولتمردان و وکیل الدوله ها شده، بسیاری را از زلزله و بلایای طبیعی نجات داد، وزیر راه و شهرسازی فعلی چه قدمی برای خانه دار کردن مردم برداشته است؟ و شما در این چند سال به جز پس گرفتن سیاسی یک امضاء، چه کاری در جهت نظارت بر این عملکرد فاجعه بار نشان دادید؟! این دولت کدام پروژه مسکونی را اجرا کرده که شما می توانید با تکیه بر آن مسکن مهر را تخطئه کنید؟!

بنابراین به نظر می رسد، مشکل اصلی از پیمانکاران داخلی نیست، بلکه مشکل اصلی برخی مسئولین و وکیل الدوله ها هستند و چه جای تعجب اگر پیمانکاران و کارگران داخلی هم با منطق وی، به نوبه خودشان آرزو کنند که ای کاش امکان واردات مدیر و نماینده لایق از خارج فراهم میشد!!