شهردار شهر بفروئیه معرفی شد

در جلسه‌ای با حضور فرماندارمیبد، مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد و جمعی از مسئولین از زحمات اباذر غفوری قدردانی و سید کمال طباطبایی به‌عنوان شهردار جدید شهر بفروئیه منصوب شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، شاکری شمسی در این مراسم با تأکید بر نظارت قوی در شهرداری‌ها گفت: شهرداران میبد و بفروئیه باید قبل از اینکه کار به کمسیون ماده ۱۰۰ و ۵ برسد باید نظارت‌های خود را در ساخت‌وسازها قوی‌تر کنند.

وی بابیان اینکه باید تکیه شهرداری‌ها بر اعتبارات دولتی هم کم شود گفت: شهرداری‌ها باید بر روی توانمندی‌های مردم و مشارکت‌ها متمرکز شوند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این دو شهر را شناسایی کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستای و شوراهای استانداری یزد بابیان اینکه راهی جز بسترسازی برای حضور بخش خصوصی و غیردولتی در پیشبرد اهدافمان نداریم افزود: شوراهای اسلامی به‌عنوان نهاد مردمی باید در تصمیم‌گیری‌های خود مصالح جامعه را در نظر بگیرند.

شاکری کاهش فرایند ارائه خدمات را در جلب اعتماد مردم مهم خواند و یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها را مدیریت هزینه عنوان کرد.

وی سیمای شهرمیبد و بفروئیه را به‌عنوان شهر تاریخی و فرهنگی موردتوجه قرارداد و گفت: ثبت بافت تاریخی شهر یزد فرصت مناسبی است تا شهرهای میبد و بفروئیه هم از این ظرفیت‌ها بهره و منظر شهر را برای توسعه صنعت گردشگری را مهم بشمارند.