استفاده نیروی انتظامی میبد از نشانگر‌های هوشمند

شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

به گزارش میبدما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید نشانگر هوشمند تیراندازی شده است، این نشانگر به صورت کاملا هوشمند و توسط نشانگر‌های متصل به سنسور کار می‌کند.
جایگزین کردن دستگاه‌های نشان دهنده مختصات تیر با نشانگر هوشمند

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نشانگر هوشمند اظهار کرد: دستگاه‌های قدیمی به صورت دستی کار می‌کردند و برای هربار دیدن جای تیر باید دستگاه به جلو هدایت می‌شد که این کار بسیار سخت و زمان بر بود.

وی ادامه داد: پس از روش دستی دستگاه‌های الکترونیکی ساخته شدند که توسط سنسور جای تیر را مشخص می‌کرد، اما آن دستگاه‌ها به دلیل ضربه شدید تیر زخمی و پاره می‌شدند پس از آن نشانگر هوشمند تیراندازی طراحی شد.

این مدیر در خصوص نشانگر هوشمند تیراندازی که شرکت او موفق به تولید آن شده است، گفت: بر اساس پردازش تصویربرداری و بر اساس دوربینی که زیر سیبل و بر روی تیر انداز وصل می‌شود، موقعیت و مختصات محل تیر بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر این نشانگر در نیروی انتظامی شهرستان‌های میبد و یزد مورد استفاده قرار گرفته است.