گزارش تصویری از افتتاح نمایشگاه کتاب در شهرستان میبد

به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب حسابی با حضور برخی از مسئولین شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش میبدما؛ مدیریت کتاب فروشی های حسابی، در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به این موضوع که به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، ۲۵ درصد تخفیف در این نمایشگاه لحاظ شده، اظهار داشت: تاکنون نمایشگاه های مختلفی را برگزار کرده ایم و مجری طرح های کشوری مرتبط با کتاب نیز بوده ایم.

میثم حسابی افزود: کتابفروشی حسابی از سال ۱۳۴۸ به صورت خانوادگی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با چهار شعبه در شهرستان های میبد و اردکان در حال فعالیت می باشد.

وی با اشاره به این موضوع که برگزاری جلسات مرتبط با کتاب، جلسات ماهیانه شب شعر و همچنین تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان و فعالین فرهنگی را در برنامه داریم، عنوان کرد: نمایشگاه هفته کتاب در شعبه سوم و در خیابان بنیاد شهید میبد قرار دارد، که با نام مجتمع فرهنگی وحید شناخته می شود، و در آینده قرار است به نوعی این مکان را به پاتوق اهالی فرهنگ و اهالی کتاب تبدیل کنیم.

حسابی تصریح کرد: شرایط کتاب و کتابخوانی در میبد، نسبت به دیگر شهرستان های سطح استان، از جایگاه بهتری برخوردار می باشد و با ارتباطاتی که با دیگر کتابفروشی های شهرستان ها داریم، جایگاه تقریبا رضایت بخشی را داریم.

وی با اشاره به موضوعات متنوع کتب این دوره از نمایشگاه ادامه داد: نمایشگاه از ۲۰ آبان‌ماه الی دوم آذرماه و از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ و عصر هم از ۱۶ الی ۲۳ به کار خود ادامه می دهد.

میثم حسابی با بیان این موضوع که در این نمایشگاه بخش ویژه کتاب های میبدی نیز وجود دارد، اظهار داشت: در این نمایشگاه با بیش از ۱۰۰۰۰ عنوان کتاب در بیش از ۲۸۰۰۰ جلد کتاب، و با موضوعات مختلف تاریخی، ادبیات، فلسفی، روانشناسی، کمک درسی و … در خدمت مردم عزیز هستیم.

وی با اشاره به روز دوم آذر که به روز کتابگردی نام گذاری شده است، گفت:در پنجشنبه آخر هفته کتاب مرسوم شده است که مردم به کتابفروشی های سراسر کشور می روند و به نوعی میهمان کتابفروشان می شوند و با گردشی در این اماکن، مورد پذیرایی نیز قرار می گیرند.

میثم حسابی در انتها با تشکر ویژه از همه مسئولین و نمایندگان ارگان هایی که در افتتاح این نمایشگاه شرکت کردند، گفت: یکی از مشکلات ما، نداشتن پایه استند تبلیغاتی در مقابل شعبه های کتابفروشی ها هست که جدا از دغدغه های معمول و هزینه های سنگین بتوانیم تبلیغات مرتبط با کتاب و کتابخوانی و مسائل فرهنگی این بخش را در مقابل دید مردم بگذاریم، که از مسئولین و مخصوصا شهردای خواهش داریم به این موضوع رسیدگی کنند.