نزدیک به ۳۰ هزار نفر میبدی تاکنون کارت هوشمند ملی را دریافت کرده اند/ چگونگی دریافت کارت هوشمند ملی را بخوانید

مردم شهرستان میبد نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

به گزارش میبدما، بنا به پیگیری های خبرنگار ما، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در میبد تاکنون نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده اند که نسبت به جمعیت ۷۰ الی ۷۵ هزار نفری واجد شرایط دریافت کارت هوشمند، هنوز افراد زیادی برای دریافت آن اقدام نکرده اند.

با توجه به اینکه کارت های ملی قدیمی که تا سال ۸۹ صادر شده اند، از ابتدای سال ۹۷ فاقد اعتبار خواهند بود، لازم است همشهریان عزیز قبل از پایان سال نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام کنند.
کارت هوشمند ملی دارای تراشه ای هست که اطلاعات الکترونیکی از جمله اطلاعات هویتی، اثر انگشت، و در آینده اطلاعات وسیع تری بر روی آن ذخیره خواهد شد، و به احتمال زیاد جایگزین کارت های دیگر مانند کارتهای بانکی و شناسایی و … نیز بشود.

هزینه این کارت که برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود، ۳۱ هزار تومان بوده که ۲۰ هزار تومان آن در مرحله پیش ثبت نام و با وارد کردن شماره کارت بانکی و رمز دوم در سامانه اینترنتی www.ncr.ir و ۱۱ هزار تومان هم بعنوان کارمزد دفاتر بعد از انجام اسکن شناسنامه، انگشت نگاری و عکسبرداری اخذ می شود. (که البته در صورت ثبت نام در دفاتر، ۴هزار تومان نیز بعنوان هزینه ثبت نام به این مبلغ اضافه می‌ شود).
برای ثبت نام، افراد میتوانند شخصا به سایت www.ncr.ir مراجعه و پس از ثبت نام و پرداخت اینترنتی به بخش نوبت گیری رفته و دفتر پیشخوان مورد نظر و زمان مراجعه خود را انتخاب کرده و در آن زمان مقرر به دفتر پیشخوان انتخاب شده مراجعه کنند.
بعد از این مرحله حدود ۱۵ الی ۲۰ روز طول می کشد تا به فرد اطلاع رسانی پیامکی شود تا به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کند.

قابل ذکر است، در میبد دو دفتر پیشخوان مراحل صدور کارت هوشمند ملی را انجام می دهند، که می توانید برای اطلاعات بیشتر با آنها تماس بگیرید:
۱- دفتر پیشخوان کد ۱۰۴۱ (روبروی بانک سپه مرکزی) با شماره تماس ۳۲۳۲۹۵۰۱
۲- دفتر پیشخوان کد ۱۰۳۷ ( خیابان کاشانی، نرسیده به پلیس۱۰+) با شماره تماس ۳۲۳۴۲۹۹۰