محمود شاکری: از ۲۱ شهردار استان یزد، ۱۳ شهردار حکم خود را از استانداری اخذ کرده اند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری یزد، گفت: از ۲۱ شهرداری که در استان یزد هستند، ۱۳ شهردار حکم خود را از استانداری اخذ کرده اند، که تاکنون ۱۰ نفر از ایشان معارفه شده اند و ۸ نفر دیگر نیز در حال طی کردن مراحل قانونی حکم خود هستند.

به گزارش میبدما؛ مهندس محمود شاکری در مراسم تودیع و معارفه شهردار میبد، با اشاره به آلودگی حاصل از صنایع در دشت یزد اردکان اظهار داشت: شهرداران باید بحث محیط زیست و مسایل زیست محیطی را در اولویت کار خود قرار دهند، زیرا مناسب نبودن محیط زیست برای افراد یک شهر، باعث بی فایده بودن زندگی در آن شهر می شود.

وی افزود: شهرداران باید توسعه پایدار را در پروژه‌های عمرانی خود مدنظر قرار دهند و در اجرای کارهای عمرانی و ترافیکی، محیط زیست را تخریب نکنند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم از کاغذ بازی در ادارات خسته شدند، اذعان کرد: مدیران و روسای ادارات باید تلاش کنند این روند اداری برخی کارها را کاهش دهند و پیش قدم این امر مهم شوند چرا که بیشترین مراجعات مردمی به مکانی مانند شهرداری می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید مراحل انجام کار در ادارات کاسته شود تا رضایت مردم جلب شود، و جلب رضایت مردم در ساده سازی فرآیندکار و حذف برخی موانع کارهای مردم است.

مهندس شاکری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نباید به اعتبارات دولتی متکی باشند، عنوان کرد: شهرداری نهادی است خودکفا و یک سازمان درآمد زا که باید با طرحهای مناسب از بخش خصوصی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان میبد دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و اتکا به گردشگری باید از اولویت های شورای شهر و شهرداری باشد و البته با جهانی شدن بافت تاریخی استان یزد، شهرستان میبد نیز باید سهم خود را از این جهانی شدن پیداکند و درآمد زایی پایدار یکی از اهداف اصلی شهرداری باشد.

محمود شاکری در پایان ضمن تاکید بر اینکه برنامه ‌های توسعه محور میبد باید بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد اذعان کرد: تمام پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری ‌ها باید رنگ و لعاب اقتصاد مقاومتی داشته باشد و جهت ارتقا شهرداری و شورا راهی جز جلب اعتماد شهروندان نیست و تنها راه جلب رضایت مردم خدمت به مردم و منافع مردم است.