برگزاری نشست مسئولین ادارات ثبت احوال سراسر استان

فرماندار میبد اتصال بسیاری از ادارات دولتی و بانکها به داده های این سازمان را موجب سرعت بخشیدن به تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد.

به گزارش میبدما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین فلاح فرماندار میبد با اشاره به ثبت دقیق رویدادهای حیاتی در ثبت احوال ، اتصال بسیاری از ادارات دولتی و بانکها به داده های این سازمان را موجب سرعت بخشیدن به تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد.

فلاح در نشست مسئولین ستادی و روسای ادارات ثبت احوال سراسر استان در میبدگفت با تشریح وضعیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی این شهرستان تاریخی گفت : تولید ۳۰ درصد کاشی کشور در میبد یکی از محورهای مهم توسعه این شهرستان است .

وی افزود : در سه سال اخیر ۲۱ مدرسه خیری احداث شده و دانش آموزان این شهرستان رتبه های برتر کنکور را کسب کرده اند .

فرماندار میبد با اشاره به مهاجر پذیر بودن این شهرستان اظهار داشت : ما مهاجرت را فرصت می دانیم و نه تهدید ،مهاجرین غریبه نیستند همان برادران و خواهرانی هستند که هشت سال دوشادوش هم با دشمن مشترک جنگیدیم و اکنون هم می توانیم با هم زندگی کنیم.

مدیر کل ثبت احوال استان هم در این نشست که در محل سالن شورای شهر میبد برگزار شد با تشریح فعالیتها و ماموریتهای این سازمان گفت : به دلیل ماهیت وظایفی که بر عهده سازمان ثبت احوال است از جمله ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، این سازمان از اطلاعات انسانی غنی برخوردار است که توجه و جهت دهی به آن می تواند به عنوان موتور محرکه توسعه نظام اداری و مبنای زیرساخت دولت الکترونیک قرار گیرد.

سید محمد طباطبائی افزود : امروز ثبت احوال منسجم تر و پیشرفته تر از گذشته است و با ثبت بیش از ۱۱۰ میلیون رکورد اطلاعات هویتی ایرانیان ، ۱۲۲ مرکز خطوط ارتباطی امن از وب سرویس استعلام اطلاعات هویتی و ۵۳۱ اداره در سطح کشور درحال خدمت رسانی به آحاد مردم است .

وی با اشاره به همکاریهای متقابل ثبت احوال و فرمانداری میبد برلزوم همکاری بیشتر برای تعیین تکلیف وضعیت ثبت احوال ندوشن تاکید کرد .

سید محمد طباطبائی با ارائه آمار رویدادهای حیاتی شهرستان میبد از کاهش تعداد هر چهار واقعه ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .