۲۰۰ دانش‌آموز میبدی راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان میبد با اشاره به اعزام نخستین کاروان راهیان نور از شهرستان میبد به مناطق عملیاتی، گفت: امروز ۲۰۰ دانش آموز میبدی به این مناطق اعزام شدند.

به گزارش میبدما؛ جعفر شفاعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نخستین گروه از کاروان راهیان نور در قالب اردوی چهار روزه به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

وی افزود: این کاروان متشکل از ۲۰۰ دانش آموز از پنج آموزشگاه بوده که در سفر خود از مناطق عملیاتی نظیر طلائیه، دهلاویه، اروندکنار، شلمچه و موزه دفاع مقدس درخرمشهر بازدید خواهند کرد.

شفاعی بیان کرد: در هر اتوبوس یک روای و یک روحانی، دانش آموزان را همراهی می کنند تا ضمن آشنا کردن آنها با مناطق و شرح تاریخ دفاع مقدس به سئوالات آنها در زمینه های مختلف پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: در مراسم اعزام این کاروان، فرماندار میبد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از خانواده های دانش آموزان حضور یافتند و این کاروان را از مصلی آیت الله اعرافی بدرقه کردند.

شفاعی، هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین روحیه شهادت طلبی و ایثار رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان میبد یادآور شد: اردوی راهیان نور تاکنون نتایج بسیار ارزشمندی در بین دانش آموزان داشته و تحولات آنها به خوبی مشاهده می شود و در مواردی حتی دانش آموزانی که روزی زائر این مناطق بودند، امروز راوی رشادت‌های شهدا و ایثارگران شده اند.

به گزارش مهر، شهید شاخص امسال، شهید ذوالفقاری خردسالترین شهید دفاع مقدس شناخته شده که این شهید متعلق به شهرستان میبد است بر این اساس برنامه های ویژه ای در شهرستان میبد اجرا خواهد شد.