برگزاری اولین جلسه شورای مشورتی بانوان میبد

اولین جلسه شورای مشورتی بانوان شهرستان میبد با حضور رقیه کرمانیان مدیر کل امور بانوان استانداری و اعضای شورا و مشاوران امور بانوان فرمانداران استان یزد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ در این نشست رقیه کرمانیان مدیر کل امور بانوان استانداری یزد ، گفت : نیمی از جمعیت جامعه ما زنان هستند که در حال حاضر بیشترین صندلی های دانشگاه ها را با توانمندی و خودباوری که داشتند ، تصاحب نموده اند و در این راستا نمی توان گفت ، به عقب برگردند و هنر زنان قدیم که تنها به خانه داری و فرزند آوری می پرداختند را برگزینند ، بلکه باید با توجه به هزینه هایی که صرف شده با روشی درست رو به جلو حرکت نموده و به سمتی روند که تناقص نقش ها به شدت کم شود .

وی در ادامه ضمن تشکر از سرکار خانم دکتر خواجه پور و سرکار خانم فلاح که اولین جلسه شورای سیاست گذاری امور بانوان را در میبد تشکیل دادند ، بیان نمود : همبستگی و مشارکت بانوان میبد بسیار زیاد است و انتظار ما از این شورای مشورتی تاثیرات و سیاست گذاری های درست می باشد.

کرمانیان اولین چیز برای این شورای مشورتی را در نظر گرفتن شاخص هایی برای انتخاب افرادی ذکر نمود که تمایل به حضور در شورای سیاست گذاری دارند و افزود : این افراد می توانند از اقشار مختلف و با شاخص های مشارکت اجتماعی بالا و همچنین با ویژگی تاثیر گذاری زیاد و توانایی ایده دادن به نمایندگی از قشر و گروه خود باشند و از بین اعضای شورای شهرستان سه نفر به سازمان استان به عنوان نمایندگان شهرستان معرفی می شوند .

مدیر کل امور بانوان استانداری اظهار امیدواری نمود که به مدد تشکیل شورای مشورتی ما بتوانیم بانک اطلاعاتی از زنان توانمند شهرستان برای ایجاد شناخت نسبت به آنها و اینکه چگونه توانسته اند با استفاده از امکانات شهرستان به این توانمندی برسند را جمع آوری کنیم که این امر هم منجر به وجود آمدن خودباوری در آن فرد و هم در دیگران می شود.

وی سیاسی ننمودن شورا در جهت بیان مسائل در حوزه زنان را ضروری دانست و اظهار امیدواری نمود : بیشتر موضوعات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و هنری مد نظر اعضا باشد.

کرمانیان همچنین ایجاد کمیسیون های آموزشی ، فرهنگی و هنری را در جهت آموزش و آشنا نمودن افراد به وظایفشان ، عامل پیشرفت جامعه و از اهداف شورای سیاست گذاری عنوان نمود و در ادامه به تشکیل کمیته هایی در زمینه های سلامت روان و جسم ، پژوهشی ، سلامت زنان و تحکیم بنیان خانواده ، آموزش و مدیریت پژوهش های حوزه زنان ، اشتغال ، کارافرینی و همانند سازی زنان شهر و روستا اشاره نمود .

وی افزود : اگر افراد جامعه ما به خصوص زنان توانمند باشند ، برای حضورشان در جامعه مشکلی نخواهند داشت ، زیرا ما در جهانی زندگی می کنیم که انقلاب تکنولوژی بسیاری از مفاهیم چون زمان و مکان را بی معنی کرده است وبه مدد تکنولوژی ارتباطات ما تحت تاثیر فرهنگ و گفتمان هایی که در آن سوی دنیا است قرار می گیریم و آن چیزی که ما را مصون نگه می دارد و باعث می شود بتوایم فرهنگمان را جهانی کنیم ، نه فقط خشت و گل و صنایع دستی خود را ، این است که خودمان را باور کرده و توانمند سازیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری انتظار خود از شورای سیاست گذاری را در قدم برداشتن در مسیر توانمند سازی زنان در حوزه های فرهنگ ، اقتصاد و اشتغال ذکر کرد و تصریح نمود : زمانی که زنان توانمندی داشته باشیم ، مطمئنا خانواده و جامعه ای توانمندی نیز خواهیم داشت .

در ادامه جلسه ، بانوان به بیان نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف مربوط به زنان و حضورشان در جامعه پرداختند.

گفتنی است ، این جلسه در ابتدا با حضور فرماندار ، شهردار و اعضای شورای شهر میبد در خیر مقدم به مدیر کل امور بانوان استانداری یزد و نیز بانوانی که از شهرستان های طبس و یزد در جلسه حضور داشتند ، برگزار شد.