گزارش تصویری/ در مراسمی “اتحادیه زرگر” شهرستان میبد با رونمایی از سامانه صدور پروانه کسب، افتتاح شد

اتحادیه زرگر میبد با حضور مسئولین دست اندرکار و برخی از اعضای شورای شهر میبد، افتتاح شد.

به گزارش میبدما؛ رییس اتحادیه زرگر میبد در این مراسم گفت: اولین اتحادیه هستیم که در میبد مستقل شده ایم و کلیه کارهای اداری مربوط به اعضای خود، مانند کالیبره کردن ترازوها در هر ۶ ماه، بازدید از دوربین ها، دزدگیرها و بازرسی فاکتورها و حتی توبیخ و یا تشویق را در حوزه فعالیت خود داریم.

مرتضی فلاح با اشاره به نظارت خوب روی اعضای اتحادیه، افزود: جلسات هیئت رئیسه به صورت ماهانه و جلساتی نیز با همه اعضا برگزار می شود، و کارهای جانبی مانند موسسه خیریه، برگزاری اردو و … نیز برای اعضا تدارک دیده ایم.

رئیس اتاق اصناف میبد نیز در ادامه این جلسه گفت: خوشبختانه در استان یزد، اصناف میبد به خاطر تدین و انصافی که دارند، زبانزد بزرگان هستند و حتی بسیاری از مردم شهرستان های دیگر و همین طور مرکز استان، برای خرید به میبد می آیند.

خادم زاده ادامه داد: تعامل خوبی با کلیه ادارات داریم و باعث افتخار ماست که در این حوزه نسبت به دیگر جاها سرآمد هستیم. اتحادیه های دیگر ما نیز زحمات زیادی می کشند و در مجموع نظم خوبی بر اصناف شهر حاکم است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان میبد نیز گفت: کمیسیون نظارت را مجموعه ای از ۱۱ اداره شهرستان، که رئیس هر اداره و همچنین نماینده فرماندار را شامل می شود، تشکیل می دهند که با نظارت بر مجموعه صنفی و عملکرد انها در این مسیر پشتیبان ما هستند.

حجت الله خلیلی ادامه داد: شهرستان میبد بعد از مرکز استان تنها دارنده اتحادیه زرگر است که در شهرستان دیگری در استان این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: از فعالیت های این اتحادیه اجرای بخش نامه های کمیسیون نظارت، صدور و ابطال پروانه کسب، شناسایی مکان های بدون پروانه کسب، ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش، تشکیل کمسیون های رفع اختلاف و شکایات، و تعامل با ارگان های مرتبط می باشد.

خلیلی با اشاره به کارهای خوبی که در این مسیر صورت گرفته، ادامه داد: منابع مالی این اتحادیه نیز از حق صدور پروانه کسب، حق عضویت اعضا که البته از دیگر شهرستان ها بسیار کمتر است، کمک های دریافتی از اشخاص حقیقی و حقوقی، کارمزد وصول مالیات و عوارض، و دریافت هزینه خدمات آموزشی تامین می شود.

حجت الله خلیلی در انتها گفت: با مستقل شدن اتحادیه ها، نظارت بر آنها از طریق اتاق اصناف برداشته نمی شود و تعامل های خوبی نیز بین اتحادیه و اتاق اصناف برقرار خواهد بود.

لازم به ذکر است در انتهای این جلسه، با صدور شصت و دومین پروانه کسب برای یکی از کسبه زرگر، از سامانه این اتحادیه رونمایی شد.//