احیا و باز آفرینی بازارچه روستای تاریخی رکن آباد

با مشارکت میراث فرهنگی و دهیاری روستای تاریخی رکن آباد بازارچه تاریخی این روستا احیا و باز آفرینی می شود.

به گزارش میبدما به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد “رسول مشتاقیان” رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد با اعلام این خبر گفت: احیای بافت های تاریخی و قدیمی شهرستان میبد اقدامی ماندگار و فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری در شهرستان می باشد.

او به ثبت جهانی استان یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد جز میراث فرهنگی و تاریخی کشور است و ثبت جهانی شهر یزد فرصت مغتنمی است تا این استان مقصدی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی شده و شاهد توسعه و رونق روزافزون صنعت گردشگری در این استان باشیم.

مشتاقیان، احیای بافت های تاریخی و قدیمی شهرستان میبد و روستای رکن آباد را اقدامی ماندگار و فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان دانست.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در طرح بازآفرینی بازارچه‌ رکن آباد سعی شده است هم به احیای کالبد مجموعه توجه شود و هم به روح و کاربری بنا توجه ویژه‌ ای خواهد شد.

دکتر «کمال دهقانی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از طرح های عمرانی و احیای بافت تاریخی و بازارچه روستای رکن آباد ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی در شهرستان تاریخی میبد گفت: در احیای بافت تاریخی و بازارچه روستای رکن آباد باید اصول و ضوابط رعایت شود.

او افزود: خوشبختانه در تغییر و تحولی که در برنامه توسعه ششم به همت نمایندگان مجلس اتفاق افتاد سهم دهیاری های استان از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از سال های قبل و حتی چند برابر شد که این فرصت مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی در روستاها می باشد.

دهقانی در ادامه احیای کاربری اماکن تاریخی را یکی از روش‌های مهم حفظ میراث فرهنگی و بافت های تاریخی ارزشمند کشور خواند و افزود: صیانت از بافت تاریخی ۷۰۰ هکتاری ثبت شده میبد، مستلزم سرمایه‌گذاری و داشتن برنامه و هدف منسجم است.