همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع)، جمعه، همزمان با سراسر دنیا در شهرستان میبد برگزار می شود

مسئول برگزاری همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) در شهرستان میبد گفت: این همایش ساعت ۹ صبح جمعه، با مرکزیت مصلی حضرت آیت الله اعرافی و در بیست نقطه شهرستان میبد، برگزار می شود.

محمد جلال دهقانی افزود: این همایش در فاطمیه مهرجرد، حسینیه حضرت علی اصغر(ع) ده آباد، حسینیه انصار بفروییه، حسینیه باب الحوایج شاه جهان آباد، حسینیه اعظم خانقاه، تکیه ابوالفضلی بیده، زینبیه حسن آباد، بیت حضرت علی اصغر (ع) بارجین، حسینیه حجت اباد، مکتب محبان حضرت علی‌اصغر(ع) مهرجرد، حسینیه شهدای شهیدیه، حسینیه بزرگ رکن آباد، مسجد النبی شهرک امام صادق (ع)، هیئت شاهزاده علی اکبر(ع) ده آباد، حسینیه دارالشفا و چهارده معصوم یخدان، مجمع الزاکرین خامس آل عبا، مهدیه امیرآباد، حسینیه محمود آباد و مکان های دیگری که به صورت خودجوش این مراسم را برگزار می کنند.

وی ادامه داد: این مجمع ۱۵ سال است که تشکیل شده و هر سال قبل از برگزاری این مراسم همایشی در آستان قدس رضوی برگزار و گزارش عملکرد سال گذشته ارائه شده و بُعد خارجی این جریان در اروپا، آمریکا و آفریقا بررسی می شود.

دهقانی با اشاره به شور و شوق زائدالوصفی که در آفریقا و به ویژه در نیجریه برای این موضوع وجود دارد، افزود: هدف اصلی و شعار این مراسم زنده کردن یاد کربلا و شهادت امام حسین(ع) است و  بیشترین هجمه ای که به این برنامه می شود از طرف رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود است و بیشترین ترس آنها نیز به خاطر تربیت سربازان امام عصر(عج) از کودکی و نوزادی می باشد.

عضو بسیج مهندسین شهرستان میبد ادامه داد: دشمنی رژیم اسرائیل و دیگر مدعیان غربی، به خاطر ترس از گسترش این موضوع باعث شکایت آنها به دادگاه های بین المللی شده و با این بهانه که این مراسم موجب رنجش و ناراحتی زنان غربی می شود، در صدد جلوگیری و مقابله با آن هستند.

وی با اشاره به هجمه شدید روزنامه اسرائیلی هاآرتص با تیتر”بمب های خطرناک” به این مراسم، عنوان کرد: شعار اصلی این مجمع بر این اصل است که شیرخوارگان حسینی نذر قیام امام زمان(عج) هستند و حتی هر سال و در این همایش ها نذرنامه ای خوانده می شود که مادران فرزند شیرخوار خود را نذر قیام امام عصر(عج) می کنند.

دهقانی با اشاره به حوادثی که در کشورهای مختلف و در حاشیه برگزاری این مجمع اتفاق افتاده است، گفت: مراسم امسال به نوعی می تواند یاداور شهدای شیرخوار میانمار، یمن، بحرین، افغانستان، عراق و سوریه و دیگر کشورهای جنگ زده منطقه نیز باشد

محمد جلال دهقانی با بیان این موضوع که همایش امسال با محوریت شهید محسن حججی می باشد، اظهار داشت: تمام هزینه های این همایش بر عهده مردم و خیرین می باشد و هیچ وابستگی به ارگان و یا موسسه خاصی ندارد.