تمهیدات لازم برای برگزاری مراسمات عزاداری در میبد

در نشستی با حضور فرماندارمیبد، رئیس اداره تبلیغات، هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها، شعرا و مداحان بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ایام محرم و رعایت موازین شرعی، قوانین و مقررات و نظم و امنیت در شهرستان میبد تأکید شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در این نشست با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی گفت: روحانیت هیئت‌های مذهبی، شعرا و مداحان و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها، در خط مقدم مراسم‌های عزاداری ایام محرم قرار دارند.

حسین فلاح بابیان اینکه هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها موظف به رعایت شروع و اتمام مراسم عزاداری در ساعت تعیین‌شده هستند گفت: برای رعایت حال مردم، بیماران و دانش آموزان که باید اول صبح سر کلاس‌های درس حاضر شوند؛ هیئت‌امنای مساجد باید صدای بلندگوها و ساعت عزاداری که شروع آن از بعد از نماز مغرب و عشا و پایان آن ساعت ۲۳ و نیم است توجه کنند.

فلاح با قدردانی از اینکه مردم ولایت مدار میبد در بحث کشتار دام در انظار و اماکن عمومی، نشان دادند که مردمی بافرهنگ هستند و امروز باافتخار می‌گوییم که هیچ کشتاری در سطح شهر و انظار عمومی انجام نمی‌گیرد افزود: باید در بحث برگزاری مراسم به نکات نظیر صدای بلندگو، بهداشت، نظم و عدم ایجاد ترافیک هم به همین صورت رفتار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میبد هم از اعزام بیش از ۳۰ روحانی به مناطق روستایی در ایام محرم خبرداد و افزود: امسال خوشبختانه بیش از یک‌صد مسجد و حسینیه در شهرستان میبد خودش را برای مراسم عزاداری محرم آماده کرده‌اند که بیش از ۲۰۰ روحانی و مداح در این مدت در مساجد و حسینیه‌ها با تبین حادثه کربلا و حقانیت نهضت عاشورای امام حسین (ع) به جامعه نقش‌آفرینی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: به دنبال این هستیم که عزاداری ماه محرم و عاشورای حسینی همان‌طور که امام راحل فرمودند؛ به شکل سنتی برگزار شود تا هم تقوای الهی در آن باشد هم اثرات معنوی و حزن وانده و عزا در جامعه ایجاد کند.

مهار ترافیک، برقراری امنیت، توجه به بهداشت، رعایت ساعات عزاداری و پرهیز از هرگونه اختلاف و کشتار دام در مراکز بهداشتی و سالم و دور از انظار عمومی از دیگر بحث‌های این نشست بود.