نصب سه بنر از سوی شبکه میبدما در تقدیر از رتبه های برتر علوم انسانی در میبد

در میبد برخلاف رشته های ریاضی و تجربی، هر ساله چندین نفر از دانش آموزان موفق به کسب رتبه های دو رقمی می شوند که این مسئله حکایتگر پتانسیل بالای شهرستان در رشته علوم انسانی است که به نظر می رسد این پتانسیل قوی بایستی بیش از پیش مورد تکریم و تقویت قرار گیرد.

به منظور اشاعه نظرات ولی امر مسلمین در لزوم اهمیت دادن به علوم انسانی و نیز به جهت رفع مظلومیت از علوم انسانی -حداقل در سطح شهرستان میبد- شبکه مجازی میبدما به صورت خودجوش، طراحی و چاپ سه بنر بزرگ در تقدیر از برگزیدگان ممتاز کنکور سراسری در رشته علوم انسانی در شهرستان میبد را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در طی این اقدام که با همکاری صمیمانه شهرداری میبد انجام شد تعداد سه بنر در سه راهی سعیدی، جلوی پارک فلسطین و جلوی اورژانس میبد نصب شد.

در شهرستان میبد برخلاف رشته های ریاضی-فیزیک و علوم تجربی، هر ساله چندین نفر از دانش آموزان موفق به کسب رتبه های دو رقمی می شوند که این مسئله حکایتگر پتانسیل بالای شهرستان در رشته علوم انسانی است که به نظر می رسد این پتانسیل قوی بایستی بیش از پیش مورد تکریم و تقویت قرار گیرد.

گفتنی است در جریان کنکور سراسری امسال سه تن از دانش آموزان میبد از مدارس نمونه گل محمدی و خدیجه الکبری موفق شدند تا رتبه های دو رقمی کسب کنند که اسامی این سه تن به شرح ذیل می باشد:

۱٫ خانم زینب غفوری، رتبه ۲۵

۲٫ خانم نیکو نیک زر، رتبه  ۴۶

۳٫ خانم زینب غفوری پور، رتبه ۸۵

شایان ذکر است مقام معظم رهبری دربراه اهمیت علوم انسانی می فرمایند:

“ما باید هم در حوزه فرهنگ عمومی و برداشت و اعتقاد و باور عمومی مردم، هم در مورد خاص باور مسئولان، اهمیت علوم انسانی را روشن کنیم. هم مردم باید بفهمند علوم انسانی مهم است، تاریخ مهم است، ادببیات مهم است، فلسفه مهم است، روان شناسی مهم است – با این وضع حاکم بر ذهنیت جامعه دانشگاهی ما و فرهنگ عمومی مردم طبیعی است که جوان و دانشجو بروند سراغ همان چیزهایی که کاربرد روزانه دارد؛ پزشکی و مهندسی و رشته های علمی و فنی که جدیداً به وجود آمده و غالبا قادر تبدیل به پول و گذراندن زندگی هم هست. این چیز روشنی است. باید اهمیت علوم انسانی را بفهمند و باید امتیازاتی در فراگیری علوم انسانی و تخصص در علوم انسانی در نظر گرفته بشود، که برای عموم و برای جوانهای ما جذاب باشد- هم مسئولان ما باید به اهمیت علوم انسانی توجه کنند.”

 “علوم انسانی برای جامعه جهت دهنده است؛ فکر ساز است؛ حرکت یک جامعه، مسیر یک جامعه، مقصد یک جامعه را مشخص می‌کند. این، خیلی مهم است. یقیناً انسان از روی حدس می‌تواند بداند و یقین کند که دستهای فعال در سیاستهای بین المللی روی این مسئله کار کرده‌اند که کشورها را به همین خرج روزانه سرگرم کنند، تا آنها را از کارهای سیاسی و از آن چیزهایی که می‌تواند جهت آنها را مشخص کند و فرهنگ مستقل آنها را بارور کند، معرض کنند. لذا داخلی‌ها هیچگونه همتی نکردند. تلاشی نکردند. آنها هم دیدند زمینه این است، عمل کردند. بنابراین باید مسئولان هم اهمیت علوم انسانی را بفهمند. وقتی این معرفت و باور به وجود آمد، کار شما آسان خواهد شد.”