دریافت سند ازدواج زوجین با شرکت در کارگاه آموزشی

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که در آستانه آن هستیم ، بهانه ای شد تا در خصوص ازدواج و آموزشهای قبل از ازدواج با واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان میبد گفتگویی را داشته باشیم .

به گزارش میبدما به نقل از بام میبد؛ عصمت طالبیان کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت : اداره بهزیستی در چهار زمینه پیشگیری از معلولیت ها ، پیشگیری از اعتیاد ، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیتهایی را انجام می دهد ، اما مبحث خانواده و ازدواج نیز در این حوزه دنبال می شود .

وی افزود : قبلا طرحی در بهزیستی اجرا می شد که زوج هایی که قصد گرفتن وام ازدواج را داشتند ، لازم بود شش ساعت آموزش قبل از ازدواج بگذرانند و تا گواهی آموزش از بهزیستی دریافت نمی کردند وام به آنها تعلق نمی گرفت ، اما در اواخر سال ۹۵ با توجه به بالا بودن آمار طلاق با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی که منشاء طلاق است برنامه ای طرح نمودند تا زوجین بدانند در صورت بروز اختلاف به کجا مراجعه نمایند.

طالبیان اظهار داشت : به دنبال نوشتن این طرح و برنامه که به عنوان آموزش در حین ازدواج نام گرفت ، تفاهم نامه ای بین دادگستری استان ، مدیر کل سازمان بهزیستی استان ، مسئول دفترخانه های یزد و دادگستری یزد منعقد شد و با جلسه ای که در یزد گذاشته شد در اردیبهشت ماه امسال این طرح در سطح استان به طور همگانی به اجرا درآمد.

وی در ادامه افزود : در شهرستان میبد نیز جلسه توجیهی در ارتباط با این موضوع با حضور معاون فرماندار، دفتر خانه های ازدواج ، کارشناسان بهزیستی و رئیس اداره بهزیستی میبد برگزار شد و اجرای این طرح که از اردیبهشت ماه شروع گردیده است و طی آن زوجین شانزده ساعت آموزش می بینند، تا به حال با موفقیت صورت گرفته است .

این کارشناس اداره بهزیستی شهرستان میبد خاطر نشان کرد : زوجین توسط دفتر خانه ها به بهزیستی معرفی می شوند و تا زمانی که ۱۶ ساعت آموزش که شامل آموزشهایی در زمینه خانواده ،ارتباط ، مفهوم تعارض ، نقشهای جنسیتی و فرزند پروری می باشد را نگذرانند به آنها سند ازدواج داده نمی شود.

وی افزود : در میبد مرکز مشاوره اردیبهشت که از سوی بهزیستی استان انتخاب گردیده ، عهده دار برگزاری کارگاههای آموزش در حین ازدواج است و تا به حال ۱۴ کارگاه برگزار شده است که طی ان بیش از ۱۰۰ زوج تحت آموزش قرار گرفته اند .

طالبیان همچنین عنوان نمود : هزینه دوره آموزش در حین ازدواج ۳۵۰۰۰۰ ریال است و در صورت ثبت نام به موقع زوجین جهت شرکت در کلاس آموزشی روند تحویل سند ازدواج بدون معطلی انجام می گیرد.