مدیران کاروان های میبدی: رفتار عربستانی ها امسال بهتر از سال های گذشته است/ گلچینی از تصاویر دریافتی

مدیر یکی از کاروان های اعزامی میبد به حج امسال گفت: در مسافرت به عربستان سعودی، شرایط بهتری را نسبت به سال های قبل شاهد هستیم و برخوردها نسبت به قبل کمی بهترشده است.

دهستانی، در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: تغییر رفتار سعودی ها در حج امسال مشهود است، هر چند مانند گذشته روی تجمعات حساسیت هایی وجود دارد و برای جمع کردن جمعیتِ کاروان، نباید ایستایی زیادی داشته باشیم.

وی افزود: ورود روزانه به بقیع آزاد و راحت انجام می گیرد، اما به خاطر ترافیک سنگین جمعیتی، ایستادن و توضیح دادن ممنوع است.

دهستانی با بیان این موضوع که تقریباً آرام ترین مراسم حج نسبت به سال های قبل را مشاهده می کنیم، ادامه داد: کاروان ما نزدیک به پنج روز است که در مدینه النبی(ص) اقامت دارد و به خواست خدا، روز پنج شنبه مدینه را به مقصد مکه مکرمه ترک می کنیم.

مسئول دومین کاروان میبدی نیز در گفتگو با خبرنگار میبدما، گفت: روز شنبه ساعت ۹ صبح به هتل محل اقامت در مدینه النبی (ص) رسیدیم و الحمدلله همه زائران در سلامت کامل هستند.

محمد حسن فاضلی با تایید برخورد بهتر سعودی ها در مراسم حج امسال افزود: متقابلاً برخورد مناسب زائران ایرانی که نمایندگان جمهوری اسلامی هستند، نیز در این رفتار مناسب نقش داشته و این تعامل ادامه دارد.

وی عنوان کرد: زائران میبدی علاوه بر شرکت در نماز های جماعت مسجد النبی(ص)؛ مزار بقیع، مساجد غمامه و امام علی(ع)، شهدای احد، مساجد سبعه، ذوقبلتین و مسجد قبا را زیارت کرده اند.

دکتر فاضلی اظهار داشت: زائران میبدی، روز پنجشنبه با وداع از مدینه، و پوشیدن لباس احرام و محرم شدن در میقات شجره، جهت انجام عمره تمتع وارد مکه مکرمه می شوند.

لازم به ذکر است که پس از حوادث تلخ حج سال ۹۴، عمره تمتع بعد از تعطیلی سال گذشته، مجدداً راه اندازی شده است.