۳۲ درصد مددجویان میبدی خودکفا شدند

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد گفت: ۳۲ درصد مددجویان تحت حمایت در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ کاهش یافته و به خودکفایی رسیدند.

به گزارش میبدما به نقل از قدس آنلاین، حسین زین الدینی اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان میبد در سه ماهه نخست سال ۹۶ به یک هزار و ۵۷۷ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۵۱۵ نفر و ۱۱۷خانوار نیازمند غیر تحت حمایت (۲۱۲نفر) خدمات ارائه کرده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی مددجویان تحت حمایت در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵، گفت: کمیته امداد شهرستان میبد در سه ماهه نخست سال ۹۶ به یک هزار و ۵۷۷ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۵۱۵ نفر و ۱۱۷خانوار نیازمند غیر تحت حمایت (۲۱۲نفر) خدمات ارائه کرده است.

حسین زین الدینی افزود: دست یافتن به استقلال اقتصادی و خودکفایی با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد دلیل اصلی کاهش آمار تحت حمایت و خارج شدن آنان از چرخه حمایتی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۴۶۲ خانوار تحت حمایت طرح های خودکفایی این نهاد هستند، افزود: فراهم سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار از وابستگی مددجویان به کمیته امداد کاسته است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت گفت: چهار میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال وام اشتغال از محل منابع امدادی و بانکی در سه ماهه ابتدای سال ۹۶ به ۲۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان میبد اعطا شد، این مبلغ بیش از دو نیم برابر در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته افزایش داشته است.

زین الدینی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال دو میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت پرداخت شد، افزود: بیش از یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود.

وی بیان کرد: هم اکنون تعداد ۸۰۵ مددجوی تحت حمایت از خدمات بیمه ای استفاده می کنند و این در حالی است که در طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۶۲ میلیون ریال در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد ادامه داد: هم اکنون ۲۰۱ خانوار تحت حمایت این نهاد مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این خصوص نیز ۷۳۲ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در طی سه ماه پرداخت شد.

وی افزود: ۲۱۶ میلیون ریال هم برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال(۱۰۰ خانوار) هزینه شده که این رقم رشد ۷۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ۲۱۴ دانشجو و دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان میبد استفاده می کنند، گفت: ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات این بخش است.

وی با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، افزود: بیش از ۸۰ میلیون ریال طی سه ماهه ابتدای سال جاری در خصوص ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف تحت حمایت هزینه شده است.