فرماندار میبد:مصمم به اجرای پروژه‌فاضلاب میبد هستیم

فرماندار میبد در پاسخ به اظهارات مطرح شده یکی از مسئولان شهر همجوار در رابطه با پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب میبد گفت: بحث فاضلاب، یک بحث فنی و کارشناسی شده است و اینکه بیاییم این موضوع را احساسی کنیم، اصلاً خوب نیست. به گزارش میبدما، حسین فلاح در نشست اصحاب رسانه شهرستان میبد با آیت‌الله اعرافی […]

فرماندار میبد در پاسخ به اظهارات مطرح شده یکی از مسئولان شهر همجوار در رابطه با پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب میبد گفت: بحث فاضلاب، یک بحث فنی و کارشناسی شده است و اینکه بیاییم این موضوع را احساسی کنیم، اصلاً خوب نیست.

به گزارش میبدما، حسین فلاح در نشست اصحاب رسانه شهرستان میبد با آیت‌الله اعرافی که ظهر پنجشنبه در بیت امام‌جمعه میبد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه فاضلاب میبد از نظر فنی و کارشناسی بررسی و تایید شده است، لذا در اجرای آن مصمم هستیم.

وی افزود: خوشبختانه در این فرآیند، پیگیری‌های لازم انجام شده و بحث‌های فنی ملاک قرار گرفته است و اینکه بیاییم این موضوع را احساسی کنیم، اصلاً خوب نیست.

فلاح در ادامه ضمن قدردانی از اهالی محله شهیدیه که در اجرای این پروژه همکاری دارند، گفت: از دوستان فعال محله شهیدیه متشکریم که برای رفع ذغدغه‌‌شان در زمینه تصفیه خانه فاضلاب در جلسات توجیهی که با حضور آیت‌الله اعرافی و مدیرعامل آب و فاضلاب استان برگزار شد، شرکت نمودند و همچنین در این باره دو جلسه بازدید از پروژه های فاضلاب استان برای آنها داشتیم.

فرماندار میبد در مورد سیستم تصفیه خانه فاضلاب میبد اظهار داشت: در تصفیه‌خانه فاضلاب میبد، سیستم «لجن فعال» خواهیم داشت که حتی در فاصله ۲۰ متری هم هیچ بویی احساس نخواهد شد و این سیستمی است که هم‌اکنون در شهرک اکباتان و شهرک شهید محلاتی تهران در حال اجراست.

وی درباره اظهارنظرهای صورت گرفته توسط برخی از مسئولان اردکان بیان کرد: اگر مشکلاتی که مطرح می‌شود واقعا جنبه فنی و تخصصی داشته باشد ما می‌پذیریم اما بدون بررسی فنی و به صرف مسائل احساسی و عاطفی ما هیچ چیز را نخواهیم پذیرفت.

فرماندار میبد خاطرنشان کرد: اگر بخواهند به نوعی هیاهو کنند و فضا را احساسی کنند، این با اصل عقلانیت و استدلال همخوانی ندارد و هم من و هم امام جمعه و هم نماینده محترم تا آخر پیگیر این موضوع خواهیم بود.

فلاح با بیان اینکه الان به طور متوسط ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه آب در صنعت میبد مصرف می‌شود، تصریح کرد: ما به آب حاصل از این طرح شدیداً نیازمندیم. چراکه الان حتی اگر ۵ متر مکعب آب برای بخش صنعت بخواهیم کسی به ما نمی‌دهد و ما برای رفع نیاز صنایع شهرستان ناگزیر به استفاده از این آب هستیم.