بیانات آیت الله اعرافی در دیدار اصحاب رسانه میبد

آیت‌الله اعرافی گفت: مسئولین باید برای رفع آسیب‌های اجتماعی فکری اساسی کنند. به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، رئیس حوزه‌های علمیه کشور پیش از ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و همچنین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: امروز گسترش و تشکیل جبهه […]

آیت‌الله اعرافی گفت: مسئولین باید برای رفع آسیب‌های اجتماعی فکری اساسی کنند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از میبد، رئیس حوزه‌های علمیه کشور پیش از ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و همچنین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: امروز گسترش و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی را مدیون همین آزادگان و خون شهیدان و ملت بزرگ ایران هستیم و یاد شهدا را گرامی می‌داریم.

وی بابیان اینکه هرکسی در هر وظیفه‌ای که هست یک فرصت برای خدمت قرار داده‌شده است افزود: فرصتی که به هر انسانی داده می‌شود و خبرنگاری یک فرصت در اختیار خبرنگار است که می‌تواند آن را به عذاب جهنم تبدیل کند و یا این فرصت را به سرمایه سعادت دنیا و آخرت که این هنر انسان‌های بزرگ است که در منطق دین کار خیر در عبادت نیست و خدمت به مردم یک عبادت است.

اعرافی در ادامه با اشاره به اینکه در هر حوزه‌ای ضوابط خاصی وجود دارد تأکید کرد: در حوزه خبرنگاری و تولید خبر که یک حوزه بسیار مهم و ضابطه‌مند‌است عمده اصول و ضوابط آن صداقت و امانت و راستی در تولید خبر است و خبرنگاران باید به ضوابط تولید و ارائه نقد و ارائه تحلیل پایبند باشند.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: هم بازسازی، هم تولید و هم تجزیه‌وتحلیل خبر آداب و اصول دارد و انتظار می‌رود خبرنگاران این ضوابط را رعایت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه ما در مسائل اجتماعی و آسیب‌های آن مسئول هستیم اظهار داشت: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و…باید با یک رویکرد جدی دنبال شود و مسئولان باید به‌طورجدی آسیب‌های اجتماعی ازجمله افزایش طلاق و بالا رفتن سن ازدواج و … که گریبان گیر همه شده است را موردتوجه قرار دهند و خبرنگاران باید به تحلیل این مشکلات بپردازند.

امام‌جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه به خیلی از مباحث با روش‌های جذاب می‌توان پرداخت که بعضاً پرداخت رسانه‌ای نمی‌شود گفت: مثلاً در مورد اقتصاد مقاومتی که بنده ۲۰ کلیدواژه رهبر انقلاب را بیان کردم اما هیچ‌کس از دوستان به آن نپرداختند.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: رسانه‌ها باید نقد منصفانه را در دستور کار خود قرار دهند و آنجایی که در مبانی نقد داریم بیان کنیم و درجاهایی که نقاط مشتبه و اختلافی پیدا می‌شود یک نفر حرف آخر را بزند.

رئیس جامعه المصطفی در پایان نسبت به گلایه رسانه‌ها در مورد عدم پاسخگویی برخی مسئولان تأکید کردند: مسئولان و روسای ادارات باید پاسخگو خبرنگاران باشند و این مطالبه خبرنگار از آنان یک مطالبه جدی است.

در ابتدا نیز خبرنگاران به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در پایان این نشست نماز جماعت ظهر به امامت حضرت آیت‌الله اعرافی اقامه شد و از خبرنگاران شهرستان تقدیر شد.