در شهرستان میبد در روز ۹ دی سال ۱۳۸۸ چه اتفاقی افتاد؟ +عکس

راهپیمایی ۹دی سال ۸۸ در میبد به مانند راهپیمایی های زمان انقلاب ساعت ۱۰ صبح از محل پارک فلسطین، آغاز شد و انتهای مسیر راهپیمایی نیز در موقعیت جغرافیایی جالب و پرمعنایی قرار داشت و آنجا جایی نبود جز حوزه علمیه قدیم میبد.

روز چهارشنبه، نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ این فقط خیابانهای تهران نبود که حضور بی نظیر مردم خشمگین از هتک حرمت عاشورای حسینی را به تماشا نشست؛ چه اینکه آن روز، تمام ایران انزجار و خشم توفنده خود را از ضدانقلاب به شکل بی سابقه ای به منصه ظهور رساند.

از این قاعده کلی، دیار دوست داشتنی مان -میبد- هم مستثنی نبود و حضور باشکوه مردم این خطه در راهپیمایی ۹ دی در حافظه تاریخ، ماندگار شد.

راهپیمایی ۹دی سال ۸۸ در میبد به مانند راهپیمایی های زمان انقلاب ساعت ۱۰ صبح از محل پارک فلسطین، آغاز شد و انتهای مسیر راهپیمایی نیز در موقعیت جغرافیایی جالب و پرمعنایی قرار داشت و آنجا جایی نبود جز حوزه علمیه قدیم میبد.

حضور مردم در این راهپیمایی بی سابقه بود و تنها رسانه مجازی آن روزهای شهرستان، جمعیت شرکت کننده در این مراسم را حدود ۱۰ هزار نفر تخمین زد.

سخنران این مراسم هم حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش بود که سخنرانی آتشینی را ایراد کرد و حتی برخی افراد خاص که در میبد، مواضعی مبهم و دوپهلو در برابر نظام و نیز فتنه گران اتخاذ می کردند را نیز از تیغ انتقاد خود در امان نگذاشت.

انبوه میبدی های شرکت کننده در آن راهپیمایی هم که به شدت از تداوم هشت ماهه فتنه انگیزی ها و نیز هتک حرمت عاشورا خشمگین بودند، شعارهای تندی سر می دادند. آنان با سردادن شعارهای کوبنده انزجار خود را از اعمال ننگین و شرم آور خود فروختگان منافق در اهانت به مقدسات اسلامی و اصل ولایت فقیه اعلام می کردند.

به سیاق سایر راهپیمایی ها در آن روز نیز قطعنامه پایانی قرائت شد و این بیانیه تکبیرهای مکرر حاضران را به دنبال داشت.

آن روزها رسانه های مجازی در میبد، تعدادشان زیاد نبود و فقط یک سایت خبری در این شهرستان فعالیت می کرد و معدود تصاویری که از راهپیمایی آن روز به یادگار مانده از همین سایت خبری یعنی “میبد نیوز” می باشد.

درست است که در این روزها صدا و سیما صرفا به تصاویر هوایی راهپیمایی ۹دی تهران اکتفا کرده اما به خاطر داشته باشیم که  در این حماسه جاودانه  همه مردم ایران -از جمله همشهریان انقلابی و هوشیار میبدی- نقش پررنگی داشتند.

1262169012

1262168584

1262168789

1262168964

1262168683