پیش‌بینی شش ماه قبل میبدما درباره چادرکشیدن از سر زنان میبدی چه بود؟

از چند ماه پیش، یکی از اعضای شبکه میبدما سلسله مطالبی را آماده و به صورت محرمانه در اختیار مسئولین شهرستان میبد قرار می داد. یکی از این موارد که در تیر ماه امسال به رشته تحریر درآمد، پیرامون لزوم آماده سازی بانوان میبدی برای امر به معروف و نهی از منکر در مسئله عفاف و حجاب خانمهای هنجارشکن بود.

از چند ماه پیش، یکی از اعضای شبکه میبدما سلسله مطالبی را آماده و به صورت محرمانه در اختیار مسئولین شهرستان میبد قرار می داد. یکی از این موارد که در تیر ماه امسال به رشته تحریر درآمد، پیرامون لزوم آماده سازی بانوان میبدی برای امر به معروف و نهی از منکر در مسئله عفاف و حجاب خانمهای هنجارشکن بود. در پایان این مطلب هشدار داده شده بود که نکند ماجرای امر به معروف و نهی از منکر برعکس شود و کار به چادر کشیدن از سر زنان میبدی بکشد

همان طور که می دانیم، در حدیثی رسول خدا(ص) فرمودند: زنان (زنان بی تقوا) و خشم بهترین سربازان شیطان هستند. یکی از بزرگترین نشانه های بی تقوایی در زنان همان بی حجابی و بی عفتی هست که این روزها تیری می شود در چشم جوانان و نوجوانان و حتی مردان جامعه ما، که در مورد پیامدهای آن بارها در قرآن و احادیث هشدار داده شده است.

این مهم می رساند که حتماً برای جلوگیری از تخریبی که این سربازان شیطان در اجتماع انجام می دهند، باید سربازانی هم باشند که در مقابلشان کاری انجام دهند. این حرف زیاد دور از عقل نیست و با کمی توجه اهمیت آن مشخص می شود.

حال باید به این فکر کرد که همان طور که زنان بی حجاب در شهر کوچکمان کار را به آنجا رسانده اند که، حتی آستین کوتاه ترک موتور می نشینند و با استفاده از تاریکی شب هر طور می خواهند در خیابان تردد می کنند (شاهد ماجرا بوده ام)، چرا نباید در مقابلشان زنان با حجاب شهر را با برنامه های مختلف تربیت کنیم و امر به معروف و نهی از منکر و برخورد لسانی را به دست آنها بدهیم؟ تا این گروه از پس همجنسان خویش به راحتی برآیند و عرصه را بر شهوت رانی آنها تنگ کنند…؟

این وظیفه مهم یکی از کارهایی بوده است که از آن غافل شده ایم، کار نیز به جایی رسیده است که امر به معروف و نهی از منکر به امری تعارفی تبدیل شده است که هیچ کس به آن ورود جدی پیدا نمی کند. امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر چیز باید در مردم نهادینه شود، نه اینکه با تأسیس یک اداره و یا نهاد به چارچوبهای قانونی و اداری سپرده شود(البته بودن این اداره نیز مفید هست تا حدودی)…

ما باید از پتانسیل زنان و دختران با حجاب این شهرستان بهترین استفاده را برای پیشبرد این هدف مقدس بکنیم. حساب کنید کسی مثل بنده و شما بخواهد به زن و دختر مردم تذکر بدهد، که این کار خود برخورد هایی را دارد که ورود به آن کار هر کسی نیست (به خاطر اینکه در جریان یک تذکر لسانی بوده ام که چیزی نمانده بود به درگیری بینجامد).

اما اگر زنان و دختران مومن و متعهد جامعه ما که متاسفانه هیچ وقت به عنوان بزرگترین اهرم موثر در این کار روی آنها حساب ویژه باز نکرده ایم؛ به این کار وارد شوند و به عنوان مثال مانند سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم که زنان و دختران برای تذکر لسانی آموزش دیده اند، بتوانیم با زوم کردن روی این محور، سپاه شیطان را کنترل بیشتری کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نکند خدای نکرده کارمان به اینجا برسد که قضیه برعکس شود و زن بی حجابی بخواهد چادر زن باحجابی را بکشد !!!!

مطالب مرتبط: