پاسخ ریاست بیمارستان امام صادق(ع) شهرستان میبد به سوالات مخاطبین “میبدما”

مخاطبین میبدما با ارسال چند نمونه از سوالات و انتقادات خود، درخواست پیگیری این موضوعات را از بیمارستان داشتند که در تماس تلفنی با دکتر آقایی، به این مسائل پرداخته شد.

دکتر آقایی ریاست بیمارستان امام صادق (ع) شهرستان میبد در گفتگوی تلفنی به سوالات ارسالی از مخاطبین میبدما جواب گفت.

به گزارش میبدما، مخاطبین میبدما با ارسال چند نمونه از سوالات و انتقادات خود، درخواست پیگیری این موضوعات را از بیمارستان داشتند که در تماس تلفنی با دکتر آقایی، به این مسائل پرداخته شد.

انتقاد اول در مورد معاینه پیش از اورژانس و پزشک است که به اتاق تریاژ شناخته می شود، سوال شده بود که چرا وقت بیماران باید در این مرحله تلف شود و موجبات سردرگمی آنها را فراهم کند؟

دکتر آقایی: اتاق تریاژ یکی از واحد های با اهمیت بیمارستان است که مرتبا نیز مورد بازدید قرار می گیرد و با اینکه کمبود نیرو نیز داریم اما این واحد باید وجود داشته باشد.

دلیل بودن آن نیز این است که بیمار نیازمند به اقدام اورژانسی جدی، با بیماری که دل درد یا سرماخوردگی ساده ای دارد، جدا شده و با اولویت رسیدگی شوند. در بین شهرستان ها نیز این معضل در میبد جدی تر است و همه مراجعات از بیماری ها ساده تا بیمارانی که خود درمانی می کنند، به اورژانس است، در حالی که اورژانس باید موارد خاصی را تحت پوشش خود بگیرد.

متاسفانه اورژانس ما هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است و بسیاری از این بیماری ها نباید اورژانس را درگیر کند و ما به همین علت درمانگاه سراپایی را جدا کردیم.

سوال دوم در مورد نبود داروخانه در مجموعه اورژانس می باشد. انتقاد شده بود که نبود این واحد بسیاری را دچار مشکل کرده است.

دکتر آقایی: برای جواب این سوال، جواب سوال اول را نیز ادامه می دهم. بحث سرم درمانی و خود درمانی بیماران از معضلات ما می باشد که بیمار خودش به دکتر تحمیل می کند که برای او سرم و یا دیگر آزمایش ها را تجویز کند و در این موارد چون پرونده ای تشکیل نمی شود باید دارو را هم از بیرون تامین کنند.

مجموعه اورژانس دارو های مختص رسیدگی به بیماران اورژانسی را در خود دارد و این داروها مورد مصرف برای بیماران غیر اورژانسی ندارد.

سابقاً در درمانگاه داروخانه نیز داشتیم و در طرح تحول دستور بر این بود که این موضوع حذف شود. حتی اجازه باز کردن پنجره داروخانه در این محیط را نیز نداریم. و مجوز این کار از مقامات بالای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی صادر نمی شود.

سوال سوم موضوع وجود نیروی امنیتی در مجموعه اورژانس می باشد، انتقاد شده بود که نیروی امنیتی با باتوم و اسپری و دستبند آنجا چه می کند؟

دکتر آقایی: پرسنل ما امروزه هنوز شکایت می کنند که چرا نیروی امنیتی بیشتری نداریم. اتفاق می افتد که در این محیط درگیری داریم و برای حفظ آرامش بیماران و همین طور کادر پرستاری و بیمارستان مجبور به استفاده از نیرو مخصوص تامین امنیت هستیم.

اتفاق افتاده است که از سلاح سرد استفاده کرده اند و شیشه شکسته اند و حتی بارها اتفاق افتاده است از نیروی انتظامی نیز کمک گرفته ایم. وجود این نیرو برای آرامش بیماران و پرسل در بیمارستان ضروری می باشد.

دکتر اقایی در انتها افزود همکاران ما تا انجا که امکان دارد همراه با صبر و متانت در مسائل ورود می کنند ولی در برخی از مواقع تحمل کردن این مسائل سخت می شود.