جوکار: برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای تفت و میبد نیازمند ۳۴۰میلیارد اعتبار است!

جوکار با اشاره به تحولات اخیر دانشگاه یزد و حضور مشاوران وزیر علوم در یزد که واکنش های زیادی را در پی داشته است گفت: اگر وزارت علوم درصدد تغییر مدیری در دانشگاه هاست باید حرمت و شان افراد حفظ شود و اگر می خواهیم کسی را در دانشگاه عوض کنیم نباید در صدد تخریب چهره این فرد برآییم.

پیش از ظهر امروز محمد صالح جوکار در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه یزد در پاسخ به سئوال خبرنگار یزد رسا، با اشاره به کاهش بودجه استان یزد در لایحه بودجه ۹۳ و با تاکید برعدم تحقق بودجه استان درلایحه بودجه اظهار داشت:  بودجه های عمرانی  استان یزد در لایحه اخیر بودجه ، ۵۰ میلیارد  ریال کاهش یافته است و این در حالی است که  امسال نزدیک به ۳۴۰ میلیارد ریال درآمدهای استان یزد افزایش یافته است و این عدم  تناسب و همخوانی، مشکلات عدیده ای را برای  مردم و واحدهای تولیدی استان ایجاد می کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه  باید یک تناسب منطقی بین افزایش درآمد ها و افزایش بودجه ی استانی  وجود داشته باشد ادامه داد: استان یزد با افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش درآمد باید بودجه های استانی  متناسب با آن نیز افزایش پیدا کند ولی در بودجه ۹۳ شاهد آن هستیم که متاسفانه نه تنها بودجه های عمرانی استان را کاهش دادند بلکه رقم دیگری را بر درآمدهای استان تحمیل کردند که این امر چالش هایی را در افزایش هزینه های تولید، افزایس مالیات ها، را برای مردم و صاحبان صنایع تولیدی ایجاد خواهد کرد.

جوکار ادامه داد: اعتبارات استان یزد در سال ۵۷ به ۲/۷ درصد بوده و در سال ۹۲ این بودجه به ۱/۴۵ درص کاهش یافته است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: از پیشنهادات ما برا رفع مشکل بودجه ۹۳ اختصاص ۲ درصد از سهم معادن استان یزد به این استان و دیگر اینکه بودجه عمرانی استان متناسب با جمعیت و میزان توسعه هر استان در نظر گرته شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار یزد رسا در خصوص اینکه می طلبد نمایندگان یزد بی عدالتی در اختصاص بودجه به استان یزد را در مجلس فریاد بزنند و رسانه ها ارتباط بیشتری با نمایندگان در خصوص حل مشکلات استان داشته باشند گفت: در بحث معظلات و مشکلات استان یزد نباید استان دچار معظل چند صدایی شود و هر شهرستان سنگ خود را به سینه بزند.

انتقاد از عملکرد صدا و سیما یزد در زمان قطعی آب/  یزد می تواند به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح شود

نماینده مردم یزد و اشکذر  با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در زمان قطع آب توسط اصفهان تصریح کرد: در بهبوبه ی قطع آب در یزد متاسفانه هیچ گزارش قابل قبولی در زمینه قطع آب و مشکلات مردم در صدا و سیما و رادیو یزد پخش نشد و در مقابل ۲۰:۳۰ با پخش گزارشی از خشکسالی زاینده رود واقعیت را به صورت عکس نشان داد.

جوکار  ادامه داد: رادیو و تلویزون می بایست با گرفتن گزارش از مردم در خصوص قطع آب، مسئولین و مردم را به حل این بحران ترغیب می کرد.

جوکار با اشاره به اینکه یزد می تواند به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح شود گفت: به منظور تبدیل یزد به قطب پزشکی کشور در کنار فراهم شدن تخت که نیازمند گرفتن مجوز به سختی است باید به مسائل و مشکلات دیگری که در راه تحقق این طرح وجود دارد از جمله توریسم درمانی که نیازمند اسکان هستند نیزتوجه شود.

وزارت علوم شأن افراد را در دانشگاه ها حفظ کند/ تعرفه های برق باید کاهش یابد

جوکار با اشاره به تحولات اخیر دانشگاه یزد و حضور مشاوران وزیر علوم در یزد که واکنش های زیادی را در پی داشته است گفت: اگر وزارت علوم درصدد تغییر مدیری در دانشگاه هاست باید حرمت و شان افراد حفظ شود و اگر می خواهیم کسی را در دانشگاه عوض کنیم نباید در صدد تخریب چهره این فرد برآییم.

جوکار ادامه داد: این افراد در دانشگاه ها اقدامات و راهکار هایی را ترویج می دهند که کار خود را مشروع جلوه دهند در صورتیکه این اقدامات غیر قانونی است.

وی گفت: قطار شهری یزد در شورای ترافیک و شهرسازی مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی از دیگر اقداماتی که باید در استان انجام شود را کاهش تعرفه های برق در استان است که به دلیل وضعیت جوی استان یزد می طلبد تعرفه های برق استان همانند دیگر شهر هایی که از تعرفه برق استفاده می کنند حق استان یزد نیز در این راستا لحاظ شود.

انتخابات میان دوره ای تفت ومیبد نیازمند ۳۴۰ میلیارد است

نماینده مردم یزد و اشکذر از دیگر اقداماتی که نمایندگان استان یزد در حال پیگیری آن هستند را طرح اصلاح قانون انتخابات برای برگزاری انتخابات میان دوره ای در تفت دانست و گفت: با توجه به اینکه مرحوم یحیی زاده را از دست داده ایم امروز خلائی در شهرستان تفت و میبد احساس می شود و مطالبات مردم سبب شد تا یک طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات به مجلس پیشنهاد داده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این لایحه اصلاح قانون انتخابات طرح یک فوریت آن تصویب شده و به کمیسیون تخصصی مجلس رفته و کلیت آن اکنون در صحن علنی مجلس تصویب شده است و با توجه به اینکه برگزاری انتخابات میان دوره ای در تفت و میبد نیازمند ۳۴۰میلیارد اعتبار است اکنون مشکل در تامین بودجه این طرح است.

جوکار عنوان کرد : با تصویب طرح انتخابات اوایل سال آینده اجرا می شود.

وی اظهار داشت : بنده در طول دوران خدمتم به عنوان نماینده مردم در مجلس سعی کردم نه تنها پیگیر مشکلات مردم یزد و اشکذر بلکه پیگیری حل مشکلات تمام استان باشم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در بخش دیگری از صحبت های خود به خط دوم انتقال آب به استان یزد اشاره کرد و گفت : بعد از جلسه نمایندگان سه استان چهار محال و بختیاری ، اصفهان و یزد با وزیر نیرو مصوب شد کار انتقال آب بهشت آباد از محل خود آبگیر در خود بهشت آباد و قبل از تونل انجام شود.

پیگیری آزاد راه اردستان ، یزد ، نائین ، سیرجان ،اجرایی شدن باند دوم ریلی از بافق به میبد ، پیگیری موضوع قطار شهری یزد ، بین المللی شدن فرودگاه شهید صدوفی یزد،کاهش تعرفه های برق به دلیل آب و هوای یزد ، ایجاد مناطق اقتصادی در میبد و ابرکوه از دیگر اقدامات جوکار بود که در نشست مطرح شد.

نماینده مردم یزد و صدوق گفت: سهم استان یزد در تولید ناخالص کشور ۱٫۴ درصد است که از این میان بخش صنعت ۴۵٫۵ درصد،خدمات ۴۳٫۳ درصد و کشاورزی ۱۲٫۲ درصد می باشد.

وی افزود: استان یزد رتبه ۶ توسعه یافتگی در کشور را دارد.

جوکار شیرین کردن آب لب شور استان ، انتقال آب از خلیج فارس ، استخراج آب های فسیلی و باروری ابرها را از راهکارهای حل بحران آب یزد بیان کرد.