گروه های تواشیح مشکات و نورالبیان جهت اجرای مشترک مراسم عید فطر تمرین می کنند

هر ساله و در مراسم نماز عید سعید فطر، گروه تواشیح مشکات به اجرای برنامه می پرداخت، که در سال جاری این برنامه به صورت مشترک با گروه نورالبیان برگزار می شود.

تواشیح مشترک گروه های مشکات و نورالبیان در روز عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

به گزارش میبدما؛ هر ساله و در مراسم نماز عید سعید فطر، گروه تواشیح مشکات به اجرای برنامه می پرداخت، که در سال جاری این برنامه به صورت مشترک با گروه نورالبیان برگزار می شود.

مجتبی صباغی، مسئول گروه نورالبیان در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: از سال ۹۰ و زیر نظر استاد خیری نژاد کار را تقلیدی شروع کردیم. اوایل با حدود ۴۰ نفر کار را شروع کردیم که امروزه گروه به حدود ده نفر رسیده است.

وی در انتها با یادی از استاد شهید حسن دانش، گفت: بیشتر اعضای دو گروه با وی ارتباط داشته و به نوعی شیفته اخلاق و منش ایشان بوده ایم. این کار مشترک نیز حاصل دوستی اعضای دو گروه می باشد.

در ادامه، خیری نژاد از اعضای گروه مشکات گفت: از سال ۱۳۹۰ و در هیئت ثارالله و در جلسات قرآن زیر نظر استاد طراز کار را شروع کردیم، و با پیشنهاد ایشان گروه راه افتاد و تا حدود یک سال نیز با ما همراهی می کردند.

وی افزود: بعد از حدود یک سال با جدا شدن از هیئت ثارالله، به صورت مستقل و به اسم مشکات کار را ادامه دادیم.

قاری میبدی افزود: از همان سال ۹۰ که تواشیح را شروع کردیم در نماز عید فطر اجرای برنامه داشتیم و امسال با پیشنهاد یکی از اعضای گروه، قرار بر این است که همراه با گروه نورالبیان این تواشیح را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: از نظر هماهنگی نیز با جلسات مشترک، پیشرفت خوبی داشته ایم و آماده اجرا هستیم.

خیری نژاد در انتها با اشاره به ظرفیت های خوبی که گروه های استان یزد در سطح کشور دارند گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از طرف مسئولین ارگان های فرهنگی و … نمی شویم و این گروه نیز با عشق و علاقه به کار تواشیح کنار هم مانده است و تمام هزینه ها و نیاز هایش بر عهده خودش می باشد.

وی تصریح کرد: نیاز به حمایت های زیادی است که مانند این گروه که گروه شهرستانی خوبی نیز هست از بین نرود.

لازم به ذکر است، اعضای این دو گروه در ماه مبارک رمضان جلسات تمرینی خوبی با هم داشته اند که در ادامه تصاویری یکی از این جلسات را مشاهده می فرمایید.

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?