جلسه دوم مجمع همگرایی با دکتر فیروز

گزارشگران: احمد صمدی – رضا محبی در جلسه ایی که چهارشنبه شب گذشته با حضور مجدد آقای دکتر علیرضا فیروز در بین اعضای مجمع همگرایی میبد برگزار شد، مباحث مختلفی در حوزه های مختلف مطرح شد. در ابتدای این جلسه که بیش از ۲ ساعت بطول انجامید، میهمان جلسه، پیرامون همگرایی در جامعه نکاتی را […]

گزارشگران: احمد صمدی – رضا محبی

در جلسه ایی که چهارشنبه شب گذشته با حضور مجدد آقای دکتر علیرضا فیروز در بین اعضای مجمع همگرایی میبد برگزار شد، مباحث مختلفی در حوزه های مختلف مطرح شد.

در ابتدای این جلسه که بیش از ۲ ساعت بطول انجامید، میهمان جلسه، پیرامون همگرایی در جامعه نکاتی را بیان نمود. وی بحث های سیاسی را ذاتاً چیز بدی ندانست ولی گفت اگر این بحث ها منجر به تضعیف نیروها شود، اثر بدی خواهد شد. دکتر فیروز ضمن خوب دانستن اختلاف سلیقه و گرایشات مختلف سیاسی، همگرایی را لازم دانست و گفت نباید این اختلافات منجر به دعوا و حذف یکدیگر شود که اگر منجر به حذف شود، این بمعنای از دست دادن نیروهاست. لذا توصیه کرد در مجمع همگرایی تمامی دیدگاه ها و سلیقه ها وجود داشته باشد و سعی شود بحث ها به صورت بحث های طلبگی باشد، یعنی رفاقت در کنار بحث و گفتگوهای مثمر ثمر.

رییس اسبق دانشگاه شهرکرد، در بخش دوم سخنان خود، ضمن تاکید بر روند رو به رشد پیشرفت در میبد پس از انقلاب، بر توسعه متوازن شهر مبتنی بر یک نقشه راه که همه جوانب در آن لحاظ شده باشد، تاکید کرده و توسعه نامتوازن را ناپایدار دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، از عدم توجه لازم به بحث های محیط زیستی در توسعه صنایع و بخصوص صنایع کاشی و سرامیک در میبد گلایه و انتقاد کرد. وی به این نکته اشاره کرد که صنایع کاشی در ابتدای شروع بکار خود، آلایندگی پایینی دارند، اما به مرور زمان، آلایندگی شان رو به افزایش می یابد و با وضع موجود، معلوم نیست محیط زیست میبد در چند سال آینده در چه وضعیتی خواهد بود. وی توجه به صنایع دارو سازی، بسته بندی، صنایع تبدیلی کشاورزی، سرمایه گذاری در زمینه احداث سردخانه جهت ذخیره سازی و نیز سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی را لازم، مناسب و درآمدزا دانست.

دکتر علیرضا فیروز، با بیان اینکه مهاجرت فی نفسه بد نیست، یک سویه شدن آنرا، یعنی مهاجرت نخبگان شهر به بیرون و مهاجرت قشر کارگر ساده به داخل شهر را نامناسب دانست که تبعات فرهنگی زیادی را در بر خواهد داشت. وی گفت: فراهم کردن بسترهای جذب فرهیختگان و نخبگان در شهر لازم و ضرروی است که از این جمله، می توان به راه اندازی بخش های تخصصی پزشکی، مانند بیمارستان تخصصی ریه، و گرفتن رشته های مورد نیاز منطقه در سطح تحصیلات تکمیلی  اشاره کرد.

معاون سابق اداری مالی دانشگاه اصفهان، بر تعامل بین مراکز آموزش عالی میبد تاکید و پیشنهاد کرد تا دانشگاههای جدید التاسیس میبد، بجای صرف کردن بودجه خود برای احداث ساختمان های جدید، از ظرفیت های دانشگاههای موجود استفاده کرده و بودجه های خود را صرف خرید تجهیزات مورد نیاز جهت بالا بردن سطح علمی دانشگاه و دانشجویان خود کنند.

دکتر فیروز در پایان بر پیگیری مداوم و جدی مجمع همگرایی، مردم و مسئولین میبد برای رسیدن به حق قانونی خود، یعنی داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد و پیشنهاد کرد تا با هماهنگی با آیت ا… اعرافی، طوماری تهیه و به امضای مردم میبد رسیده و بدست رییس جمهور و رییس  مجلس شورای اسلامی رسانده شود.