دیدار دست اندرکاران جشنواره مردمی عمار با آیت‌الله اعرافی +عکس

گفتنی است قرار است این جشنواره مردمی علاوه بر نقاط مختلف کشور، به صورت همزمان در شهرستان میبد و در روزهای منتهی به یوم الله ۹ دی برگزار شود. دبیر این جشنواره در شهرستان میبد آقای مهندس سید جواد امامی خواهد بود.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، با حضور در جامعهالمصطفی، با آیت الله اعرافی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعهالمصطفی، آیت الله اعرافی در این دیدار، ضمن تقدیر از زحمات برگزارکنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار، خاطرنشان ساخت: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره به آن تاکید داشته­اند، مقوله هنر است. انقلاب اسلامی از لحاظ محتوایی اندوخته بسیار گرانبهایی دارد که اگر به درستی عرضه شود، مورد استقبال مردم جهان قرار خواهد گرفت.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه جامعه المصطفی در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: المصطفی تحت نظر مقام عظمای ولایت، متولی تربیت طراز برجسته­ای از عالمان و اندیشمندان در حوزه­های مختلف علوم دینی در عرصه بین الملل است و تا کنون بیش از ۲۰ هزار دانش آموخته از ۱۲۰ کشور جهان داشته است.

رئیس المصطفی ضمن اشاره به برخی دستاوردها و اهداف پیش روی جامعه المصطفی در ابعاد علمی و فرهنگی، ابراز داشت: المصطفی یکی از مهم ترین برکات گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می رود. بیشتر دانش آموختگان المصطفی اکنون در کشورهای خود به فعالیت های علمی و فرهنگی از جمله در عرصه رسانه اشتغال دارند.

وی، حوزه آموزش­های کاربردی و مهارتی را یکی از بخش­های مهم آموزش در جامعهالمصطفی برشمرد و اذعان داشت: اکنون بیش از چهار هزار طلبه المصطفی در ۴۰۰ انجمن ملیتی فرهنگی هنری فعال هستند و صدها سایت، نشریه و دیگر ابزارهای رسانه را مدیریت می­نمایند.


آیت الله اعرافی با اشاره به اهتمام المصطفی برای آموزش مهارت­های جانبی از جمله هنر و رسانه به دانش آموختگان، یادآور شد: برای توسعه حوزه هنر و رسانه به سرمایه گذاری بیشتری نیاز داریم. در همین راستا، جامعه المصطفی جشنواره طوبی را برای ارائه فعالیت­های فرهنگی و هنری طلاب و خانواده­های آنان برگزار می­نماید.

رئیس جامعه المصطفی، با اشاره به عضویت المصطفی در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، جشنواره مردمی فیلم عمار را الگویی مناسب برای طلاب و دانش آموختگان فعال المصطفی در این عرصه دانست و از آمادگی جامعه المصطفی برای همکاری با این جشنواره خبر داد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، «آقای نادر طالب زاده»، دبیر جشنواره مردمی عمار، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جامعه المصطفی، اظهار داشت: جشنواره مردمی عمار از چند جهت با سایر جشنواره ها متفاوت است. اولا این یک جشنواره جامع با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی است و در صدد است تا نیروهای قائل به این گفتمان را در حوزه هنر جذب نماید.

وی، یکی دیگر از ویژگی های جشنواره مردمی فیلم عمار را در وسعت مخاطبان آن دانست و گفت: این جشنواره در تمام ایران حضور دارد. سی درصد جمعیت کشور در روستاها هستند و جشنواره عمار برای نخستین بار امکان نمایش آثار برگزیده را در شهرهای کوچک و روستاها فراهم آورده است.

دبیر جشنواره مردمی عمار، با اشاره به توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به این جشنواره ، اذعان داشت: این جشنواره از لحاظ کیفی و کمی دارای رشد بسیار خوبی در عمر چهار ساله خود بوده است و در آن نیروهای بسیار کارآمدی از قشرهای مختلف مردمی پرورش یافته اند.

گفتنی است در ادامه این دیدار که با حضور «حجت الاسلام والمسلمین صالح»، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی و «آقای جلیلی»، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شده بود، زمینه های همکاری جامعه المصطفی با جشنواره مردمی فیلم عمار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این جلسات تا دستیابی به تفاهم نامه همکاری مشترک ادامه یابد.

گفتنی است قرار است این جشنواره مردمی علاوه بر نقاط مختلف کشور، به صورت همزمان در شهرستان میبد و در روزهای منتهی به یوم الله ۹ دی برگزار شود. دبیر این جشنواره در شهرستان میبد آقای مهندس سید جواد امامی خواهد بود.