تجمع کارگران گرانول شهاب میبد مقابل فرمانداری

در پی قطع گاز گرانول شهاب میبد بدون اطلاع قبلی کارگران این شرکت در مقابل فرمانداری تجمع کردند. به گزارش میبد خبر، با توجه به تجمع اعتراضی کارگران گرانول شهاب میبد مقابل فرمانداری به دلیل قطع گاز این شرکت علت این ماجرا را جویا شدیم: موضوع از این قرار است که با توجه به بدهی […]

در پی قطع گاز گرانول شهاب میبد بدون اطلاع قبلی کارگران این شرکت در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

به گزارش میبد خبر، با توجه به تجمع اعتراضی کارگران گرانول شهاب میبد مقابل فرمانداری به دلیل قطع گاز این شرکت علت این ماجرا را جویا شدیم:

موضوع از این قرار است که با توجه به بدهی شرکتها به اداره گاز مسئول مطالباتی جهت تقسیط بدهی ها در مرکز استان در نظر گرفته شده است. در مورد شرکت گرانول شهاب نیز وضع بدین گونه بوده است که بدهی های این شرکت نیز تقسطی شده و با توجه به اینکه پول در حساب شرکت بوده و مسئولین اداره گاز باید چک را در موعد مقرر پاس می کردند متاسفانه این کار انجام نشده و بدون اخطار و اطلاع قبلی گاز این شرکت را قطع نموده اند.

به گفته یکی از مسئولان شرکت این کار چندین مرتبه دیگر نیز صورت گرفته که این عمل از یک طرف باعث خسارت زیادی به دستگاه‌ها و خط تولید می‌شودو از طرفی کارگران باید حداقل یک روز اقدام به پاکسازی خط تولید از این وقفه بدون برنامه ریزی و در نهایت خروج ضایعات از سالن تولید می‌شود که عملا هیچ فایده ای در پروسه تولید ندارد و به همین دلیل آنها در مقابل فرمانداری تحصن کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان هستند که چرا بدون اطلاع قبلی و مستند به این امر اقدام کرده اند هرچند در قبض اخطار و یا حتی قرارداد این موضع قید شده باشد ولی باید در روز اجرا طی یک نامه کتبی که به روئیت مدیرعامل شرکت می‌رسد و رسید دریافت می‌شود اقدام به قطع گاز نمایند.

وی بیان داشت: این بدهی صنعت به دولت می باشد که دولت نیز باید از صنایع حمایت کند. ما یک واحد جدید التاسیس هستیم که هیچ گونه وام کم بهره ای نگرفته ایم و بانکها برای خرید ماشین آلات وام با بهره ۲۰ درصد به ما پرداخت کرده اند و با این اوصاف شرکت راه اندازی و همکنون دارای فعالیت می باشد و بدهی ها را نیز پرداخت می کند ولی متاسفانه هرچند وقت یکبار یکی از این ادارات آب، برق و گاز به شرکت مراجعه و ما در این شرایط اقتصادی تحت فشار قرار می دهند.

این مسئول عنوان داشت: در این شرکت ۵۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال دارند که ۴۰ نفر از آنها بیمه شده اند. در حالیکه ما کار اشتغالزایی را انجام می دهیم چه لزومی دارد که شرکت گاز بخاطر ۲۰ میلیون تومان این شرکت را تعطیل و کارگران را بیکار نماید. این چه حمایتی است که دولت از واحدهای صنعتی و تولیدی انجام می دهد؟ از وام کم بهره و یارانه که خبری نیست و موقع پرداخت قبوض هم چند روز صبر نمی کنند و اصلا جواب تماسهای ما را هم نمی دهند.

وی اظهار داشت: از فرماندار میبد می‌خواهیم ضمن پیگیری موضوع ترتیبی اتخاذ فرماید تا شاهد اینگونه برخوردها در سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال نباشیم و همه دست در دست هم داده و با رونق اقتصاد و تولید داخلی زمینه اشتغال را فراهم کنیم و نه اینکه این شعار قاب گرفته شود و یا حتی در سربرگ‌های اداری درج شود ولی از تعامل و همراهی کردن خبری نباشد و به تولید کنندگان به دید یک فرصت طلب و یا احیاناً چیز دیگری نگاه شود.

DSC_0020 (Copy)-48.JPG DSC_0025 (Copy)-60.JPG DSC_0027 (Copy)-52.JPG