آمار شگفت‌انگیز معاون فرماندار میبد از تعداد گردشگران نوروزی این شهرستان

این آمار عجیب به این معناست که به طور متوسط روزانه حدود صدهزار نفر (به اندازه ظرفیت استادیوم آزادی و بیشتر از کل جمعیت شهرستان میبد) از اماکن گردشگری میبد بازدید نموده‌اند!

همزمان با انتقاداتی که درباره جذب پایین گردشگر نوروزی در میبد مطرح میشود، معاون فرماندار میبد اخیرا در اظهارنظری شگفت‌انگیز، مدعی شده در ایام نوروز بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر از آثار تاریخی میبد بازدید کرده‌اند!

به گزارش “میبدما”، این آمار عجیب به این معناست که به طور متوسط روزانه حدود صدهزار نفر (به اندازه ظرفیت استادیوم آزادی و بیشتر از کل جمعیت شهرستان میبد) از اماکن گردشگری میبد بازدید نموده‌اند!

این در حالی است که مطابق اعلام مسئولین ارشد برخی استانهای کشور، نرخ گردشگر کل این استانها هم به اندازه رقمی که سید محسن فلاح اعلام کرده نبوده و مثلا آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان نیم میلیون نفر، استان کردستان یک میلیون نفر، استان کهگیلویه و بویر احمد یک میلیون نفر، استان مرکزی ۲ میلیون نفر بوده است.

گفتنی است اعلام آمارهای عجیب و متناقض یکی از اشکالات عمده‌ای است که کارشناسان مختلف بر دولت یازدهم وارد دانسته‌اند و حتی استاندار یزد نیز چندی قبل با انتقادشدید از آمارسازی‌های نادرست گفته بود: ارائه آمارهای نادرست بدلیل برخی مسائل و منافع ارائه می شود و مدیران و حتی معاونان استانداری آنها را بدون آنکه از آن سر درآورده و به عواقب آن فکر کنند امضا می کنند.