تاثیر مستقیم فضای مجازی بر افت تحصیلی دانش آموزان

مومنی نسب گفت: در سال اخیر ۸۰ در صد از دانش آموزان ایرانی با معدل میانگین ۱۲ دوران تحصیلی خویش را طی و سپری کرده اند. روح الله مومنی نسب، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به تاثیرات پرسه زدن محصلان در فضای مجازی و بازی های رایانه ای گفت:فضای […]

مومنی نسب گفت: در سال اخیر ۸۰ در صد از دانش آموزان ایرانی با معدل میانگین ۱۲ دوران تحصیلی خویش را طی و سپری کرده اند.
روح الله مومنی نسب، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به تاثیرات پرسه زدن محصلان در فضای مجازی و بازی های رایانه ای گفت:فضای مجازی با ایجاد وابستگی های شدید، زمینه اعتیاد به این فضا را برای کاربران آن فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی برای جرم خیزی و رشد جرم بر بستر مناسب وجود دارد، خاطر نشان کرد: شروع هویتی افراد در فضاهای مجازی همواره یکی از دلایل رشد جرم در این فضا به شمار می رود و اکثر این جرم ها از بازهای و ارتباط با افراد خطرناک شروع میشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شدید ترین نوع اعتیاد به فضای مجازی بازی رایانه ای است، عنوان کرد: اکثر کاربران نوجوان و جوان فضای مجازی به بازی در این فضا مشغول هستند و به جای تمرکز و صرف وقت خود بر درس و تحصیل وقت خود را در این فضا هدر می دهند.

این کارشناس فضای مجازی در پایان با اشاره به اینکه امروزه ۳۰ درصد از دانش آموزان ۸ تا ۱۴ ساله به بازی‌هایی همچون «کلش آف کلنز»، «پوو» و… اعتیاد پیدا کرده و وابستگی عمیقی دارند، یاد اور شد: والدین باید حضور فرزندان خود در فضای مجازی و بازی های رایانه ای را مدیریت کنند و در غیر این صورت شاهد افت تحصیلی، اخلاقی و تربیتی فرزند خود خواهند بود.