جامعه المصطفی به دنبال ترویج اعتکاف معنوی در عالم است

سخنرانی آیت الله اعرافی در بین معتکفین مسجد امام حسن عسکری(ع) در سال ۱۳۹۴ پرداختی زیبا و ویژه است به اعتکاف، که یاداوری آن خالی از لطف نیست.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری (ع) در سال ۱۳۹۴، از اعتکاف به عنوان خیزش معنوی و نهضت عرفانی در کشورهای اسلامی یاد کرد و افزود: اعتکاف یکی از امواج عرفان و معرفتی است که از انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته است.

وی افزود: نسل امروز فراموش نکند که این امواج معنوی و عرفانی با خون دل‌های زیادی به دست آمده است. مرحوم آیت‌الله گلپایگانی با همه عظمتشان برای اداره حوزه با مشکلاتی مواجه بودند چون طاغوت‌ها بر این کشور حاکم بودند ولی انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه معادلات عالم را تغییر داده است.

رئیس جامعهالمصطفی العالمیه با اشاره به گسترش نور انقلاب و اعتکاف در سراسر عالم اظهار کرد: اعتکاف یک گل از باغ مصفای انقلاب اسلامی است ولی خیلی‌ها حقیقت این موج عالمی اسلام و انقلاب اسلامی را درک نمی‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه علمیه و مردم قم باید به خودشان ببالند که اعتکاف در عالم تجلی پیدا کرده است اظهار کرد: یکی از تلاش‌های جامعهالمصطفی که هزاران نفر را از ۱۰۰ کشور عالم به عنوان سرباز امام زمان (عج) تربیت می‌کند این است که موج بیداری اسلامی و اعتکاف معنوی را در جهان ترویج کند.

وی درباره اهمیت عبادت شاکرانه، خطاب به معتکفان گفت: هنر شما در اعتکاف این است که از درجه بهشت و جهنم پر بکشید و به عبادت سپاسگزارانه و شاکرانه نائل شوید، اگر در نماز شب و دعای خود به این سطح پر کشیده‌اید گام بزرگی به سوی خدا برداشته‌اید.

وی بر لزوم بهره‌گیری معتکفان از نصایح اخلاقی استادان حوزه تاکید کرد و افزود: گاهی یک سخن که از یک انسان پاک بر می‌خیزد جان شما را متحول می‌کند و سرنوشت شما را تغییر می‌دهد.

امام جمعه قم افزود: خداوند در اعتکاف لذتی قرار داده که هیچ لذتی به آن نمی‌رسد که این عبادت عابدانه و از سر عشق و محبت و معرفت است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در جوانی باید پایه ترقیات عرفانی و عبادی را گذاشت، گفت: لحظه وداع شما با اعتکاف باید با لحظه ورود به مراسم اعتکاف فرق کند، اگر این مهم اتفاق افتاد عبادت شما به اوج معطوف می‌شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه چشم مردم جهان به اعتکاف شماست، تاکید کرد: امروز همه طاغوت‌های عالم صف کشیده‌اند تا بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی متزلزل شود.

آیت‌الله اعرافی افزود: ما بدون موتور عبادت نمی‌توانیم در عالم پیش برویم، در همه عالم گوش شنوا برای شنیدن معارف الهی باز است بنابراین رسالت امروز ما دشوارتر از گذشته است.