قلاده صهیونیستها برگردن رئیس جمهور امریکاست

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به یاوه گویی های سردمداران امریکا بعد از توافق نامه ژنو گفت: یاوه گویی های قلدر جهان بعد از این توافق نامه که به خیال باطل خود فکر حکومت بر جهان را دارد گوش فلک را کر کرده است. به گزارش میبد آدینه، […]

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به یاوه گویی های سردمداران امریکا بعد از توافق نامه ژنو گفت: یاوه گویی های قلدر جهان بعد از این توافق نامه که به خیال باطل خود فکر حکومت بر جهان را دارد گوش فلک را کر کرده است.

به گزارش میبد آدینه، حجت الاسلام محمدآقا اعرافی با بیان اینکه ما با امضاء توافق نامه ژنو با گروه ۱+۵ صداقت خود را نشان دادیم و همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند: ما جلو می رویم که نگویند اهل صلح و توافق با دیگران نیستیم تصریح کرد: اما در خصوص پایبندی امریکا به این توافق نامه خوشبین نیستیم.

خطیب جمعه میبد با اشاره به یاوه گویی های دولت مردان امریکا در اجلاس سران صهیونیستی گفت: امروز رئیس جمهور امریکا نوکر دست بسته ای است که قلاده صهیونیست ها برگردن اوست.

حجت الاسلام محمداقا اعرافی خطاب به جان کری و دولت مردان و مقامات مستکبر اروپای در بی اهمیت شمردن توافق نامه ژنو گفت : امریکا و مقامات مستکبر اروپایی جرائت دست بردن به این توافق نامه ندارند و اگر آنها همچنان از روی میز بودن گزینه نظامی دم می زنند ما ملت ایران به تاسی از مقام معظم رهبری به آنها می گوییم؛ در برابر گزینه نظامی آنها، گزینه مقاومت، پایداری و ایستادگی ملت ایران هم روی میز است.

محور بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی :

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در شورای انقلاب فرهنگی گفت: یکی از بحث های مهم مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی اهمیت و جایگاه زبان فارسی و تلاش برای توسعه آن است و امروز باید در همه رسانه های مکتوب، شنیداری و دیداری ، فرهنگ زبان فارسی نهادینه و گسترش پیدا کند.

امام جمعه موقت میبد افزود: متاسفانه گاهی احساس می شود برخی با بکاربرد واژه های زبان بیگانگان به جای لغت اصیل فارسی بر آن افتخار می کنند افزود؛ در حالی که باید جایگاه زبان فارسی در سخنرانی ها و رسانه ها با هماهنگی حفظ و گسترش یابد .

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی، اهمیت دانشگاه را دومین محور بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواند و افزود: به بیان مقام معظم رهبری، دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب و گروههای سیاسی شود چرا که دانشجو دانشگاه را می سازد و پویای ایجاد می کند و اگر همراه با دین ، سیاست و علم باشد در جامعه موثر خواهد بود.

امام جمعه موقت میبد، تهاجم فرهنگی را سومین محور بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: امروز که دشمن با انواع سی دی،‌ فیلم و فضاهای مجازی نسل جوان ما را هدف قرار داده است باید در مقابل هر تک دشمن پاتک بزنیم و دولت همگام و همصدا با ملت و هنرمندان با تولید فیلم های فاخر و فرهنگی درجا انداختن باورهای دینی و مذهبی در ذهن نسل نوجوان و جوان با دشمنان مقابله کنند.

مناسبتها :

تحقیق و پژوهش باید هدفدار و بر اساس نیازهای جامعه باشد.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی بیست و پنجم آذر هفته پژوهش را گرامی داشت و افزود: بخش عمده گسترش و تعمیق علم در دنیا که پایه پیشرفت ایران اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت هم است تحقیق و پژوهش است.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه اگر مقوله تحقیق و پژوهش در مراکز علمی ، آموزشی و حوزوی ما نباشد آن دانشگاه و مرکز مرده است ؛ تحقیق و پژوهش را سرچشمه مراکز آموزشی خواند و تصریح کرد: همه متون دروس بر پایه تحقیق و پژوهش شکل می گیرد و باید مقوله تحقیق و پژوهش در همه مراکز علمی ، دانشگاهی ، آموزشی و حوزوی مورد توجه قرار بگیرد.

وی لازمه تحقیق و پژهش را عملگرایی و کارآمدی دانست و افزود: رسیدن به رتبه علمی و ارائه مقالات در معتبرترین مجلات دنیا تنها امتیاز علمی است و دردی از جامعه را درمان نمی کند بنابراین باید تحقیق و پژوهش هدفدار، بر اساس نیازمندی های جامعه و پرکردن خلاهای کشور انجام شود.

وحدت حوزه و دانشگاه :

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی بیست و هفتم آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و افزود: حوزه و دانشگاه دو قطب حساس و مغز متفکر در جامعه است که می تواند تمام ترقیات مملکت را رقم بزند و موجب تعالی و رشد علمی کشور شود.

اما جمعه موقت میبد با اشاره به نقش ایران در تحول علم در دنیا گفت: این دانشمندان ایران نظیر ابوعلی سینا و زکریای رازی بودند که مایه رشد و تعالی علم در دنیا شدند و سرلوحه بیشتر علومی که امروز در دانشگاهها تدریس می شود بین علوم جدید و حوزه و دانشگاه جمع شد و در واقع کسی که وحدت حقیقی را ایجاد کرد ابوعلی سینا و زکریای رازی بودند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد : از وقتی که اروپایی ها و دشمنان ، احساس کردند دین همراه با علم برایشان خطرناک است دانش را به همراه سیاست وارد کشور کردند و رشته علم دین از هم جدا شد .

وی با بیان اینکه وقتی مقوله جدایی دین و علم به غلط در ذهن مردم نهادینه شود دیگر رشته علم و دین از هم گسیخته می شود گفت : در زمان رژیم منحوس پهلوی اجازه حضور هیچ روحانی در دانشگاه داده نمی شد اما افرادی شجاع مانند شهید آیت الله مطهری و مفتح توانستند افکار اسلامی وارد دانشگاه شوند و افکار اسلامی را در دانشگاهها گسترش دهند و وحدت حقیقی را بوجود آورند.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافی بر اخلاص ،‌زهد،احترام به سنت های اصیل،توجه به واقعیت های جامعه ،‌دید باز، وسعت نظر، نوگرایی و استفاده از روش های نوین در حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: امروز باید با تبادل امتیازات حوزه و دانشگاه با یکدیگر و ایجاد وحدت ، رشد و تعالی ایران اسلامی مورد توجه دانشگاهها و حوزه ها باشد تا وحدت حقیقی محقق شود.