دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است / فضای حقیقی کشور همان بیانات مقام معظم رهبری است

قطعا بدانید کسانی که این کار را می کنند عواقبش را می فهمند اما بنا بر این است که دو قطبی ایجاد کنند و بگویند که حزب اللهی ها و متدینین همه مخالف هنر و شادی و ورزش و تفریح و نشاط جوان ها هستند.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت : ثبت نام شوراها انجام شده است و ریاست جمهوری هم تا چند روز آینده آغاز میشود.

به گزارش میبد آدینه؛ حجت الاسلام حبیب الله غفوری افزود: از آنجا که تا ۲۹ اریبهشت که روز برگزاری انتخابات است زمان زیادی باقی نمانده است ، طبیعی است که فضای کشور ما انتخاباتی باشد.

خطیب جمعه موقت میبد ، با تشریح به برخی اتفاقات در کشور ، ایجاد چنین مسائل را تامل برانگیز خواند و با هشدار به همه ملت به ویژه جوانان ، این اتفاقات را نسخه دشمن برای دو قطبی شدن جامعه دانست .

وی با بیان اینکه علم کردن یک قطب طرفدار نظام و یک قطب مخالف نظام ولو به دروغ در دستور کار دشمن است ، تصریح کرد : این دو قطبی با حضور رئیس دولت گذشته با سفرهای انتخاباتی شکل می گرفت که جلوی آن گرفته شد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به رقص دختر و پسر جوان در ضمن مراسمی و بی تفاوتی فرماندار و مسئولین ، اظهار نظر استانداری در مصاحبه ای و نسبت به عادی دانستن رقص زن و مرد در آن شهر و اعتراض روحانیت و متدینین و انتشار عکس روحانی بدون لباس روحانیت با دختران بی حجاب و بدحجاب در فضای مجازی را سلسله مسائل غیرعادی در کشور برشمرد و گفت : قطعا بدانید کسانی که این کار را می کنند عواقبش را می فهمند اما بنا بر این است که دو قطبی ایجاد کنند و بگویند که حزب اللهی ها و متدینین همه مخالف هنر و شادی ، ورزش و تفریح و نشاط جوان ها هستند.

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : آنها می خواهند بگویند ، در این کشور سینه چاک خوشی جوانان و نشاط هستند و اینکه خانواده ای که چند جوان بی کار در خانه دارد غم بی کاری اش تبدیل به جبهه گیری راجع به رقص و این مسائل شود.

حجت الاسلام غفوری با تاکید بر اینکه از این به بعد هم از این شوک های خطرناک از بعضی افراد شاخص خواهید دید اظهار داشت : مشاورانی که دور و بر بعضی از افراد هستند و تفکرشان را در کتاب منتشر کردند و قاطع و روشن اعلام کردند ، باید لیبرال دموکراسی غرب را بپذیریم تا سعادتمند شویم ، آنها این نسخه ها را می پیچند.

وی با بیان اینکه ما باید در فضاهای مجازی و حقیقی هواسمان باشد و به این دو قطبی ها دامن نزنیم ، افزود: نسخه این دو قطبی از بیرون پیچیده شده است و کلکی چند روزه بیشتر نیست .

* فضای حقیقی کشور همان بیانات مقام معظم رهبری است

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه فضای حقیقی کشور همان بیانات مقام معظم رهبری در مشهد در حوزه اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و تبین نقاط قوت و ضعف آنهاست ، گفت : کسانی نمی خواهند در فضای حقیقی حرکت کنیم و میخواهند دریک فضای خودساخته و غیرواقع که برای دو قطبی و جبهه بندی کاذب و به فراموشی سپردن امور حقیقی است بی افتیم .

* راه انقلاب قطع امید از دشمنان و دلبستن به توان حقیقی ملت است

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : صراط مستقیم انقلاب اسلامی روشن است و راهش تامین منافع  ملت ، رسیدگی به قشر محروم ، دست کشیدن از اشرافی گری و تجمل گرایی ، قطع امید از دشمنان و دل بستن به توان حقیقی ملت و جوانان مومن است.

وی خاطرنشان کرد : این ملت می داند کسانی که فرهنگ دلبستن به دشمن را در این چند سال ترویج کردند و سراغ توان مالی ، مدیریتی و اقتصادی ملت نیامدند و به ایمان ، تعهد و ایثارگری ملت ، پشت پا زدند ، تفکرشان یقینا در مسیر انحراف است.

مناسبت ها:

امام جمعه موقت میبد ، سوم ماه رجب شهادت حضرت امام علی النقی را تسلیت گفت.

حجت الاسلام غفوری ، دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت و گفت : دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ اولین روزی که رسما با رای بیش از ۹۸ درصدی ملت مومن و خداجو و سربلند ایران اسلامی ، نظام الهی جمهوری اسلامی در این کشور حکم فرما شد و حاکمیت دینش را علیرغم مخالفت مستکبران تثبیت کرد.

وی افزود : جمهوری اسلامی را خدای متعال با دست ، ایمان ، معرفت و شناخت ملت ایران برپا کرد.

خطیب جمعه موقت میبد ، سیزدهم فروردین روز طبیعت را هم گرامی داشت و با تشریح برخی خرافات که این روز را روز نحس می دانند افزود : این اعتقادات خرافی طی ۲۰۰ سال گذشته از سوی سرویس های امنیتی انگلستان ترویج یافته است وگرنه سیزده با دیگر اعداد فرقی ندارد .

امام جمعه موقت میبد است با بیان اینکه بر اساس آیات شریف قران نحس مال کفر است اظهار داشت : برای کسی که روز سیزده از خانه بیرون برود در طبیعت مرتکب گناه و معصیت شود آن روز نحس ترین روز و برای کسی که در خانه بماند مشغول کار روزمره و عبادت خدا باشد ، سیزده مبارکترین روز است.

وی رحلت جانگداز عالم فرزانه حجت الاسلام برهان امام جمعه شهرستان مهریز را تسلیت گفت و با اشاره به فضائل این عالم فرزانه گفت : این عالم سالها کرسی معتبر تدریس در حوزه علمیه قم را داشت و خدمات فراوانی را در سمت امام جماعت مهریز برای مردم آن شهرستان داشته است .

حجت الاسلام غفوری در ابتدای خطبه عبادی هم آغاز فصل معنویت ورود به ماه رجب المرجب را به تمام نمازگزاران و مومنین تبریک گفت و افزود : از پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمدمصطفی صلوات الله علیه نقل شده که ماه رجب ماه خداست و در فضیلت نظیر ندارد و ماه شعبان ما من است و ماه رمضان ماه امت من است.

خطیب جمعه موقت میبد ، توبه و استغفار و ذکر و دعا را از سفارشات این ماه عنوان کرد و گفت : ماه رجب ماه آماده شدن برای ورود به شعبان که ماه مناجات و ارتباطات معنوی ویژه و طی کردن پله ها برای رسیدن به ماه مبارک رمضان و شب های قدر است .

وی روزه داری در این ماه را یکی از اعمال خوب انسان مومن خواند و گفت : اگر کسی حتی یک روز از این ماه روزه بدارد به اندازه یک سال از عذاب الهی دور می شود و اگر۳ روز، روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود .