سرقت از باغات پسته میبد کلید خورد

به گزارش خبرنگار میبدخبر: یک عمر از کنار باغات و پسته زارهای حسن آباد، بفروئیه و فخرآباد عبور کرده ایم و حتی یک دانه پسته از درختانش نچیده ایم. آخر از کودکی یاد گرفته ایم که این کار دزدی و  حرام است؟ این عمل شاید برای برخی ها خنده دار باشد. یعنی که چه؟ پسته […]

به گزارش خبرنگار میبدخبر: یک عمر از کنار باغات و پسته زارهای حسن آباد، بفروئیه و فخرآباد عبور کرده ایم و حتی یک دانه پسته از درختانش نچیده ایم. آخر از کودکی یاد گرفته ایم که این کار دزدی و  حرام است؟

این عمل شاید برای برخی ها خنده دار باشد. یعنی که چه؟ پسته کیلویی ۳۰ هزار تومان را که می شود به راحتی از درختان بی حصار پسته زار کنار خیابان چید چرا از مغازه دار بخریم؟!

چند هفته ای است سرقت های متوالی از باغات پسته شروع شده به طوری که کشاورزان و باغداران مجبورند برای حفاظت از محصول خود شب ها را در زمین کشاورزی به سر برند.

امروز یک شهروند میبدی از محله مهرجرد به نام آقای ک. زارع مهرجردی (معروف به ک.ج) هنگامی که برای سرکشی به زمین کشاورزی خود می رود با سارقان غیربومی که در حال چیدن پسته ها هستند مواجه می شود. با سرو صدا کردن به خیال اینکه فکر می کرده دزدان فرار خواهند کرد به پیش می رود ولی انگار دزدان بسیار پوستشان کلفت تر از اینهاست و شاید هم از اینکه کسی در آن اطراف وجود ندارد خیالشان راحت بوده است. به طرف او آمده به قول خودمان یک کتک سیر به این مرد کشاورز زده و سپس پسته های چیده شده را با خود می برند.

این پایان ماجرا نیست. پسته داران زنگ خطر را به صدا در آورده و با آمادگی کامل قصد دارند با هر وسیله ای که شده  از قبیل بیل و چوب از خجالت دزدان درآیند.

از مسئولان امنیتی شهر انتظار می رود برای جلوگیری از فاجعه ای که به دلیل به تاراج رفتن دست رنج یک ساله ای کشاورزانی که در زیر گرما و سرمای طاقت فرسا میبد و با هزینه های گزاف کشاورزی به دست آورده اند، تمهیدات بیشتری بیاندیشند، تا خدای ناکرده این کشاورزان زحمت کش با یک خودسری؛ حادثه ناگواری در مناطق پسته زار به وجود نیاورند.