تداوم قانون‌گریزی یک مؤسسه در میبد/ بی‌توجهی شهرداری به‌رغم تذکر مسؤولان و رسانه‌ها

البته ضعف شهرداری میبد در برخورد با مسئله سد معبر مسبوق به سابقه است و در موارد متعددی نتوانسته برخورد لازم را با متخلفان و متعرضان به حقوق عامه داشته باشد.

یکی از مؤسسات مالی و اعتباری که از چندی پیش حرف و حدیث‌های در مورد آن در رسانه‌ها منتشر شد، برای جلب مشارکت مردم دست به اقدامات غیرقانونی زده که سدمعبر یکی از آنها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، بیش از ۱۰ روز است که یک مؤسسه مالی و اعتباری در میبد با تضییع حقوق عابران پیاده و مسدود کردن یک پیاده‌رو، خطراتی نیز برای شهروندان ایجاد کرده است.

موضوعی که با وجود تذکر برخی رسانه‌ها و بازتاب آن در صدا و سیمای استان، هنوز اقدامی در رابطه با آن حداقل در شهرستان میبد صورت نگرفته است.

13951120000459_Test_NewPhotoFree

ماجرا از آنجا آغاز شد که چند روز پیش یک مؤسسه حرف و حدیث‌دار به خاطر منافع مالی و برای ترغیب مردم به سپرده‌گذاری، با نادیده گرفتن حقوق شهروندان اقدام به مسدود کردن کامل پیاده‌رویی در مرکز شهر میبد کرد.

این اقدام صرف‌نظر از غیرقانونی بودن آن، موجب نارضایتی شهروندان و حتی برخی معلولان که دفتری در نزدیکی این مؤسسه دارند، شده است.

حال گویا پس از بازتاب این اقدام غیرقانونی مؤسسه در رسانه‌های محلی، برخی مسؤولان شهر از جمله معاون فرماندار نیز با تماس تلفنی موضوع را به شهردار تازه منصوب شده میبد متذکر شده و خواستار برخورد جدی با این مسئله شده‌اند.

با این وجود گویی تیغ دست‌اندرکاران بانکی بُرنده‌تر بوده و دراین رابطه عوامل شهرداری و فرمانداری کاری از پیش نبرده‌اند.

جالب اینجاست، پیگیری‌های خبرنگاران نیز در این زمینه راه به جایی نبرده و تقریباً در شهرداری میبد گوشی که شنوای انتقادات مردم و رسانه‌ها باشد، وجود ندارد.

البته ضعف شهرداری میبد در برخورد با مسئله سد معبر مسبوق به سابقه است و در موارد متعددی نتوانسته برخورد لازم را با متخلفان و متعرضان به حقوق عامه داشته باشد.

این امر سبب جری‌تر شدن افراد و مؤسسه‌هایی شده که به راحتی و با بی‌مبالاتی تمام حقوق مردم یا همان حقوق شهروندی را ضایع می‌کنند.

تماس‌های خبرگزاری فارس در یزد برای پیگیری این موضوع از شهرداری بی‌نتیجه ماند اما این خبرگزاری آماده انعکاس توضیحات شهردار و شورای شهر در مورد پدیده سد معبر در میبد به ویژه در مورد اخیر است.