امام‌جمعه‌موقت میبد: ملت‌ایران درمقابل انحرافات برخی مسئولین سکوت نخواهندکرد

تحلیل رسانه های غربی از گزارش رئیس جمهور اینگونه بود که شرایط کشور به حدی اسف بار و نابسامان است که جمهوری اسلامی ایران را مجبور به امضای توافق نامه ژنو کرده است در حالی که هیچ کس بیش از خود مردم شرایط حاکم بر کشور را نمی دانند.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به توافقات اخیر ایران در خصوص مسائل هسته ای با گروه ۱+ ۵ گفت: اقتدار جمهوری اسلامی در پیشرفت انرژی هسته ای، به ثمرنشستن انرژی هسته ای بومی و غنی سازی ۲۰ درصد، پیشرفت های روزافزون و بکارگیری هزاران سانتریفویوژ و پیشرفت خارق العاده لحظه ای ما ، دشمنان را بر سر میز مذاکره نشاند و آنها را در مقابل ملت ایران وادار کرد که دست از قلدری و زورگویی بردارند و تسلیم ملت بزرگ ایران شوند.

به گزارش میبد آدینه، خطیب موقت جمعه میبد گفت: انرژی هسته ای و غنی سازی اورانیوم در داخل و تحقیق و توسعه انرژی هسته ای، جزء حقوق مسلم ملت ایران است و در هیچ شرایطی از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

آنچه امروز دل ملت را می لرزاند برخی مسامحه کاری های فرهنگی است:

حجت الاسلام حبیب الله غفوری با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در هیچ شرایطی به خاطر سختی های مادی زندگی تسلیم احدی نخواهد شد و با اشاره به بعضی مسامحه کاری های فرهنگی تصریح کرد: آن چیزی که دل ملت را می لرزاند و آنها را نگران می کند، برخی مسامحه کاری های فرهنگی مسئولین است.

وی با اشاره به عدم کنترل نشر و چاپ کتاب ها در سطح کشور گفت: اگر قرار باشد مانند برخی دوران های گذشته هر قلم به مزد مزدور و منحرفی در کشور، هرچه می خواهد راجع به اسلام، خدا، اهل بیت، شهدا و ارزش ها بنویسد و ارزشهای الهی را تهدید کند دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

ملت ایران در مقابل انحرافات برخی مسئولین سکوت نخواهند کرد:

خطیب موقت نمازجمعه میبد با اشاره به انتقال اجساد گروه موسیقی موسوم به سگ زرد و خاکسپاری آنها در قطعه هنرمندان بهشت زهرا خطاب به مسئولین تاکید کرد: این گروه از مسئولین خود را اصلاح کنند و فکر نکنند که مردم به این مسائل بی توجه اند و مراقب باشند که این نوع مسائل تکرار نشود.

حجت الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: ملت متدین و خانواده های معظم شهدا که پاره تن خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند در مقابل این انحرافات سکوت نخواهند کرد.

شرایط امروز ملت ایران کجا و شرایط شعب ابی طالب کجا؟

امام جمعه موقت میبد در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های رئیس جمهور، با اشاره به تحلیل رسانه های غربی بویژه بی بی سی از گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور تصریح کرد: تحلیل رسانه های غربی از گزارش رئیس جمهور اینگونه بود که شرایط کشور به حدی اسف بار و نابسامان است که جمهوری اسلامی ایران را مجبور به امضای توافق نامه ژنو کرده است در حالی که هیچ کس بیش از خود مردم شرایط حاکم بر کشور را نمی دانند.

وی تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران زندگی مطلوب و آبرومندانه ای دارند و شرایط ما بر خلاف تحلیل برخی ها شرایط شعب ابی طالب نیست.

توافق نامه ژنو برای ما تازگی ندارد :

خطیب موقت نمازجمعه میبد در ادامه با تحلیل مسائل هسته ای از نگاه رسانه های غربی و سخنان وزیر امور خارجه و رئیس جمهور امریکا گفت: توافق نامه ژنو چیز جدیدی نیست و سه قرارداد در دوره های قبل هم در این رابطه وجود دارد اما آنچه مهم است این است که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا هنوز جوهر این توافق نامه خشک نشده در مصاحبه های خود سخن از به رسمیت نشناختن حق غنی سازی ایران و توقف و کاهش فعالیت های مراکز هسته ای ایران می کنند و اعلام می کنند که جلوی انرژی هسته ای ایران را گرفته اند.

امریکایی ها در چنگال رژیم نحس صهیونیست اسیرند:

حجت الاسلام حبیب الله غفوری با استنادبه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قابل اعتماد نبودن و خوی استکباری امریکا گفت: امریکایی ها در چنگال نحس صهیونیست اسیرند و از خود اختیاری ندارند و صهیونیست های زراندوز در پشت صحنه، تصمیم گیران اصلی صحنه حاکمیت در امریکا هستند.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: صهیونیست ها خوب می دانند که ملت ایران ملتی است که بر سر اعتقاداتش همانند شهدای والامقامش و با تبعیت از امام و قائم بزرگش اباعبدالله الحسین (ع) تا آخرین لحظه و قطره خون، استقامت خواهد کرد و هرگز زیر بار ظلم و جور نخواهد رفت.

مناسبت ها:

وی در بخش دیگر از سخنان خود، سالروز بزرگداشت ”شیخ مفید” عالم بزرگ شیعه را گرامی داشت و افزود: این شخصیت بزرگ شیعه، بعد از غیب، معارف شیعه را جمع آوری کرد و تشیع را محوریت بخشید و در دوران بسیار حساس، شاگردان بزرگی همچون ”شیخ طوسی” ، ”شیخ الطائفه” ، ”شیخ رضی” تربیت کرد که شیعه تا قیامت مدیون این بزرگان هستند.

حجت الاسلام غفوری، سالروز شهادت میرزا کوچک خان سردار جنگل و آیت الله شهید حسن مدرس را هم گرامی داشت.

خطیب موقت جمعه میبد در آغاز خطبه با تسلیت سالروز شهادت سید الساجدین حضرت امام زین العابدین (ع) نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیز از گناهان و معاصی سفارش کرد و با بیان فرائضی از دعای هشتم سید الساجدین حضرت امام سجاد (ع) پرداخت و افزود: امام سجاد (ع) در این دعا می فرماید: خداوندا از بدی اخلاق به تو پناه می آورم که دچار سوء خلق نشوم و بجای فضیلت های اخلاقی، رزائل اخلاقی وجودم را پر کند و مرا تابع هوا و هوس های نفسانی قرار دهد.

وی با اشاره به این دعاها تاکید کرد: مومن باید حزنش در دل و چهره اش همیشه بشارت و خوشحالی باشد زن و مرد و فرزند باید نسبت به همدیگر در محیط خانه و خانواده حسن خلق داشته باشد.

امام جمعه موقت میبد، احترام و محبت به پدر و مادر را از اصول دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: پدر و مادر را باید با احترام و محبت یاد کرد و فرزندان را با رعایت حسن خلق صدا کرد.

خطبه عبادی :

حجت الاسلام غفوری در خطبه عبادی نمازجمعه این هفته میبد هم ائمه طاهرین (ع) را بهترین الگوی عملی برای شیعیان و همه بشریت خواند و افزود: تنها راه سعادتمندی و عاقبت بخیری الگو گیری از زندگی پیامبر و ائمه عصمت و طهارت است.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به دوران سخت امامت سید الساجدین امام زین العابدین(ع) از زمان حادثه کربلا و بعد از آن دوران اسارت در کوفه و شام گفت: امام زین العابدین (ع) با سخنرانی در شام، تمام دستگاه بنی امیه را درهم پیچید و از آن به بعد بنی امیه نتوانست مانند گذشته حکومت کند.

وی افزود: امام سجاد (ع) با دعایی که در آن دستورالعمل های اخلاقی زندگی موج می زند و با تربیت بیش از ۱۷۰ شاگرد نظیر ابوحمزه ثمالی و سعید بن جبیر در خفقان ترین حاکمیت آن دوران توانست پرچم پرافتخار پدرش و جد بزرگوراش را از گزند روزگار حفظ کند.