اکران فروشنده؛ در میبد بدون هیچ محدودیتی، در آمریکا فقط بالای ۱۳ سال!

این فیلم تا چند روز قبل بدون هیچگونه محدودیت سنی و حتی با بلیط نیم بهاء روی پرده سینمای میبد پخش می‌شد حالا با محدودیت برای کودکان زیر ۱۳ سال در ینگه دنیا اکران شده است.

درحالیکه چندی قبل فیلم سینمایی «فروشنده» در سینمای میبد بدون هیچگونه محدودیت سنی به نمایش درآمد، اکران این فیلم در کشور آمریکا با ماجرایی جالب و عبرت‌آموز برای مسئولان آموزش و پرورش میبد مواجه شده است.

به گزارش “میبدما”، فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی که تا چند روز قبل بدون هیچگونه محدودیت سنی و حتی با بلیط نیم بهاء روی پرده سینمای میبد پخش می‌شد حالا با محدودیت برای کودکان زیر ۱۳ سال در ینگه دنیا اکران شده است.

فیلم فروشنده  در آمریکا با درجه بندی pg_13 اکران می شود که به این معنی است که دیدن آن به افراد زیر ١٣ سال توصیه نمی‌شود.

photo_2016-11-16_08-11-53

ماجرای این فیلم که به شدت در قصه‌گویی الکن است، بر بستر تجاوز به یک دختر جوان که بازیگر تئاتر است دنبال می‌شود و تصویری که کارگردان این فیلم از ایران ارائه داده تصویری بسیار سیاه، جنسی و پرخشونت است.

گفتنی است این اولین بار نیست که آموزش و پرورش میبد به اکران چنین فیلمهایی در شهر مذهبی میبد پرداخته و پیش از این اکران فیلم سینمایی ۵۰ کیلو آلبالو که حتی وزیر سابق ارشاد آن را «افتضاح» نامیده بود، اعتراض شدید مردم و علماء شهر را برانگیخت.

این درحالی است که تاکنون فیلمهای فاخر و بسیار ارزشمندی چون «ایستاده در غبار» و «یتیم خانه ایران» محملی برای اکران در سینمای میبد نیافته است.