شعار «مرگ بر آمریکا» یک حقیقت زنده و راهبردی است/ رقبای ریاست جمهوری امریکا که همه رذل و دشمن ما هستند؛ مسابقه‌شان این است که چطور به ایران تجاوز کنند +تصاویر

ایشان خاطرنشان کردند : زمانی شعار مرگ بر امریکا به معنی مقاومت در برابر رژیمی داشت که ما را به بندگی کشیده بود و امروز باید صاحبان فکر و اندیشه و اهل درک سیاسی این سوال را درست جواب بدهند.

حضرت آیت الله اعرافی در محور اول بیانات خود به فلسفه شعار مرگ بر امریکا پرداختند و گفتند : همانطورکه رهبر عظیم الشان انقلاب هم اخیرا فرمودند ؛ شعار مرگ بر امریکا مقوله هوشیاری در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه که نماد آن امریکاست و نباید مقوله عادی ، متعارف و شعار باقی مانده از عهد انقلاب تلقی شود .
بزرگ کردن قلم برگشت به حالت عادی قلم کوچک کردن قلم چاپ صفحه پی دی اف صفحه ارسال به دوستان
*رقبای ریاست جمهوری امریکا مسابقه شان تجاوز به ایران است
به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ را گرامی داشتند .
حضرت آیت الله اعرافی در محور اول بیانات خود به فلسفه شعار مرگ بر امریکا پرداختند و گفتند : همانطورکه رهبر عظیم الشان انقلاب هم اخیرا فرمودند ؛ شعار مرگ بر امریکا مقوله هوشیاری در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه که نماد آن امریکاست و نباید مقوله عادی ، متعارف و شعار باقی مانده از عهد انقلاب تلقی شود .
*شعار مرگ بر امریکا یک حقیقت زنده و راهبردی است
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه حس مبارزه با نظام سلطه و شعار برابری با آن یک حقیقت امروزی ، زنده و راهبردی است تصریح کردند : البته نسل جوان ، دانش آموز و دانشجوی امروز این حق را دارد که سوال کند.
ایشان خاطرنشان کردند : زمانی شعار مرگ بر امریکا به معنی مقاومت در برابر رژیمی داشت که ما را به بندگی کشیده بود و امروز باید صاحبان فکر و اندیشه و اهل درک سیاسی این سوال را درست جواب بدهند.
*پایه های تمدن مادی غرب بر ظلم و غارت جهان استوار شده است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنه ننگین امریکا اظهار داشتند : با وجود اینکه راضی به شقه شقه شدن بشریت در عالم نبودیم اما این اتفاق افتاده است و شاهد نظام سلطه غربی هستیم که خیلی به بشریت ظلم کرده است.
امام جمعه میبد با بیان اینکه این به این معنی نیست که مردم غرب ظالم و ستمگرند خاطرنشان کردند : ملت ها جایگاه خودشان را دارند اما این باندهای قدرت و دستگاههای جبار در نظام تمدن مادی غرب هستند که پایه های آن بر ظلم ، ستم ، استعمار و غارت جهان استوار شده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور پیشرفت های علمی و ترقیات فناوری بشر را ذاتا خوب دانستند اما تصریح کردند : این پیشرفت ها امروز به دست ناصالحانی افتاده است که یک پایه قدرت خودشان را بر پایه علم و فناوری و یک پایه دیگر را هم بر ظلم ، ستم و غارت منابع ملت های آسیا و افریقا و تجاوزگری به منابع مادی و انسانی جنوب و شرق استوار کرده اند .
*پیشینه امریکا در جهان صدها جنگ و غارت منابع ملت هاست
آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه در دو دهه اخیر ، ده پانزده کشور دارا و متمکن بودند و بیش از یکصد کشور در خط استضعاف ، استکبار و استعمار بودند افزودند : در نیم قرن اخیر پیشگام این خط استضعاف ، استکبار و استعمار امریکا بوده است.
امام جمعه میبد تصریح کردند : پیشینه بین المللی امریکا ، صدها جنگ ، غارت منابع ، بمباران اتمی و دستگاههای ظالمی است که با قدرت امریکا بر دنیا مسلط شده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سوابق امریکا در ایران هم به نسل امروز هشدار دادند : نسل امروز باید بداند پیشینه امریکا در ایران هم کودتای ۲۸ مرداد ، سلطه پهلوی ، غارت منابع و معادن ، ترور ، تحریم و جنگی تحمیلی بود که بدون امریکا امکان آغاز و ادامه آن نبود .
*رقبای ریاست جمهوری امریکا مسابقه شان تجاوز به ایران است
رئیس جامعه المصطفی العالمیه در محور دوم بیاناتش هم به وضع موجود و گفتمان هیئت حاکمه امریکا و رقبای ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد و گفتند : این رقبای ریاست جمهوری امریکا که همه شان رذل و دشمن ما هستند ؛ مسابقه شان این است که چطور به ایران تجاوز کنند و ایران را تحت فشار و ظلم قرار دهند.
ایشان خاطرنشان کردند : اگر گاهی یک قدم به خاطر قدرت انقلاب اسلامی عقب می نشینند ، اما این عقب نشینی هم فریبکارانه است.
*در پرونده یمن بحرین عراق و فلسطین جای پنجه خونین امریکا وجود دارد
مدیر حوزه های علمیه کشور بلوکه شدن اموال ملت ایران در غرب و بد عهدی های امریکایی ها با وجود معاهده بین المللی را نشانه این فریبکاری ها دانستند و افزودند : هر روز یک اتهام جدید را به یک ملت بزرگ و انقلاب عظیم متوجه می کنند ؛ بنابراین وقتی گفته می شود امریکا یک دشمن است نه اینکه سابقه دشمنی دارد بلکه به این معنی است که یک دشمنی آشکار و نهان همچنان ادامه دارد و هنوز هم آماده نیستند عظمت انقلاب اسلامی ملت ایران و گفتمان انقلاب اسلامی را بپذیرند.
خطیب جمعه میبد تصریح کردند : امروز هم پرونده یمن ، بحرین ، عراق ، سوریه ، فلسطین و همه پرونده های دردناک جهان اسلام و مستضعفان عالم را اگر کسی ورق بزند و بررسی کند جای جای آن پنجه خونین امریکا و قدرت های ظالم غربی وجود دارد.
ایشان با بیان اینکه ملت و مسئولین ما نباید گول لبخند فریبکارانه را بخورند افزودند : باید هوشیار بود و نباید حل مشکلات فرهنگ ، سیاست و اقتصادمان را به آنجا حواله دهیم بلکه باید بر پای خود بایستیم .
امام جمعه میبد اظهار داشتند : امروز شعار مرگ بر امریکا در جهان اسلام ، در یمن ، بحرین ، عراق ، فلسطین و سرزمین شیران خدا ایران اسلامی شعار زنده و راهبردی و بسیار مهم است و باید عمق داشته باشد .
*عمق شعار مرگ بر امریکا رشد علم و تزریق روح اعتماد به نسل جوان است
حضرت آیت الله اعرافی عمق شعار مرگ بر امریکا را تکیه بر رشد علمی ، فناوری و توسعه صنعت و تزریق روح اعتماد به نسل جوان امروز برشمردند و افزودند : این شعار شعور باطنی دارد و باید با برنامه ریزی مسئولین و تلاش ملت تجلی پیدا کند و بیدار باشیم تا جلوی فساد و ظلم و دست اندازی به بیت المال مسلمین که هر روز در جایی نشانه پیدا می کند بایستیم .
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : ملت ما امروز هم برای اسلام و انقلاب و عزت و عظمت خود باز هم شعارش مرگ بر امریکاست .
*مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود شعارهای مکمل ملت ایران است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : ملت ما می داند پایگاه بسیار ظالمانه ۷۰ساله امریکا در منطقه برای تخریب جهان اسلام اسرائیل است و مکمل شعار مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل است .
ایشان تصریح کردند : حلقه سوم این قیام و مقاومت نوچه هایی است که آشکار و نهان نوچه و وابسته به امریکا هستند و در دنیای اسلام خیانت می کند و آن ال سعود است بنابراین شعار سوم ما مرگ بر آل سعود است.
*دانش آموزان و دانشجویان باقیمانده نسل مجاهد دفاع مقدس هستند
امام جمعه میبد در ادامه ، دانش آموزان و دانشجویان سرافراز را باقیمانده نسل مجاهد در انقلاب و دفاع مقدس و نسل شهید فهمیده ها و ذولفقاری ها خواندند و با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان نگین های پرافتخار ایران اسلامی هستند افزودند : امتداد راه شهدا این است که دانش آموز و دانشجوی امروز خط علم و دانش ، اخلاق و فضیلت و بیداری و هوشیاری را ادامه دهند.
آیت الله اعرافی گفتند : تکریم و باور این نسل و تربیت درست و باز کردن راه ترقی به روی آنها وظیف اولیا ، معلمان ، مربیان و استادان است .
*سیزده آبان باید باشکوه برگزار شود
امام جمعه میبد با تاکید بر گرامی داشت سیزده آبان هم افزودند : تسخیر لانه جاسوسی امریکا و دستیابی به بخشی از اسناد جنایت امریکایی ها در دنیا و ایران نشان می دهد که سیزده آبان باید باشکوه برگزار شود.
مناسبت ها:
گرامی داشت سالروز تبعید حضرت امام رحمه الله علیه به ترکیه ، ولادت امام محمد باقر علیه السلام ، گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب ، دفاع مقدس ، مقاومت و مدافع حرم و شهید آیت الله قاضی اولین شهید محراب و آیت الله کنی و آیت الله قمی از دیگر بیانات امام جمعه میبد بود.
امام جمعه میبد همچنین به دو نوجوان میبدی که نامه ای را به مقام معظم رهبری نوشته بودند همراه با پاسخ مقام معظم رهبری و هدیه در بین دو نماز به آنها تقدیم کرد.

img_0049-copy
img_0050-copy img_0052-copy img_0047-copy img_0043-copy img_0042-copy img_0041-copy img_0038-copy img_0048-copy img_0037-copy img_0034-copy img_0032-copy img_0031-copy img_0028-copy img_0027-copy