آمریکا به اعمال تحریم‌ها ادامه می‌دهد و بدعهدی و کارشکنی می‌کند

این نماینده عنوان کرد: در دادگاه های داخلی آمریکا شکایت هایی از ایران می شود که بر خلاف قوانین بین المللی است حتی ایران به دلایلی محکوم می شود که موضوع هیچ ارتباطی با ما ندارد

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شکایت فرزاد خسروی یکی از چهار زندانی آزاد شده در جریان تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن اظهار داشت: این اقدام نشان از ادامه داشتن خصومت آمریکا بر خلاف قرارداد الجزایر است. در جریان تسخیر سفارت آمریکا و گروگانگیری، قراردادی بین واشنگتن و تهران منعقد شد تا در مقابل آزادی گروگان ها آمریکا هرگز در امور داخلی ایران دخالت نکند و دست از خصومت بردارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این قرارداد، شاهد هستیم آمریکا همیشه به دخالت در امور داخلی ایران دست دارد و همواره به خصومت خود ادامه داده است، با وجود اینکه گروگان های آمریکا در خاک ایران آسیبی ندیدند اما از جمهوری اسلامی ایران شکایت کردند و دولت آمریکا از هر فرصتی برای آسیب زدن به ایران سوء استفاده کرد.

وی گفت: در برجام هم شاهد هستیم با وجود اینکه قراردادی بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ منعقد شده است و حتی در شورای امنیت سازمان ملل به دنبال آن قطعنامه ای صادر شد، آمریکا دست به کارهایی می زند که یا باید بگویم به اعمال تحریم ادامه می دهد یا بدعهدی می کند یا کارشکنی.

دهقانی فیروزآبادی افزود: در حال حاضر نیز با وجود اینکه با وجود اینکه ۴ زندانی آمریکایی که جاسوسی آنها در ایران محرز شده بود، با رأفت اسلامی آزاد شدند دست به شکایت از ایران زدند که قابل قبول نیست.

این نماینده عنوان کرد: در دادگاه های داخلی آمریکا شکایت هایی از ایران می شود که بر خلاف قوانین بین المللی است حتی ایران به دلایلی محکوم می شود که موضوع هیچ ارتباطی با ما ندارد، بر همین اساس اعتقاد دارم شکایت فرزاد خسروی از ایران در دادگاه های آمریکایی سیاسی و ادامه خصومت ایالات متحد با نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید دولت ایران به این شکایت واکنش نشان دهد، اظهار داشت: از آنجایی که آمریکا به واسطه احکامی که علیه ایران صادر می کند به اموال جمهوری اسلامی دست برد می زند باید اقدام متقابل صورت گیرد و انتظار داریم وزارت امور خارجه در عرصه بین المللی اقداماتی انجام دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از آمریکا در دادگاه های داخلی به دلیل آسیب هایی که به ملت ایران در جریان جنگ تحمیل و اتفاقات سال های اخیر زده است شکایت کنیم و احکامی علیه این کشور صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فرزاد خسروی یکی از چهار زندانی آزاد شده در جریان تبادل زندانیان تهران- واشنگتن از ایران شکایت و خواستار دریافت غرامت ۴۰ میلیون دلاری شد.