احداث نیروگاه های خورشیدی در شهرستان‌ میبد

علی نمازی عصر امروز در نشست سرمایه‌ گذاری استان یزد با تشریح گزارش فعالیت های مرکز خدمات سرمایه گذاری اظهار داشت: در سال جاری سه مجوز سرمایه‌ گذاری خارجی برای گروه‌های اقتصادی در زمینه تولید برق از انرژی خورشید صادر شده است. وی با بیان اینکه بر اساس مجوزهای صادر شده نیروگاه های خورشیدی در […]

علی نمازی عصر امروز در نشست سرمایه‌ گذاری استان یزد با تشریح گزارش فعالیت های مرکز خدمات سرمایه گذاری اظهار داشت: در سال جاری سه مجوز سرمایه‌ گذاری خارجی برای گروه‌های اقتصادی در زمینه تولید برق از انرژی خورشید صادر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مجوزهای صادر شده نیروگاه های خورشیدی در شهرستان‌ های میبد و اشکذر احداث خواهند شد عنوان کرد: بر اساس تقاضای سرمایه گذار برای حضور در شهرستان مهریز نیز مجوز صادر شده است که میزان این سرمایه گذاری ها رقم خوبی برای استان بوده است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای توسعه همه جانبه در استان وجود دارد اظهار داشت: یزد از لحاظ سرمایه گذاری دارای ظرفیت های مناسبی است که موارد متعددی از آن ها شناسایی و مستعد جذب سرمایه گذار است.

وی در ادامه از تدوین شیوه‌نامه اجرایی مرکز خدمات سرمایه ‌گذاری استان خبر داد و گفت: بنابر وظایفی که در این شیوه نامه به عهده این مرکز گذاشته شده است زمینه تسریع و تسهیل در صدور مجوز برای سرمایه‌ گذاران فراهم شده که در این زمینه نیاز به مساعدت جدی دستگاه های اجرایی استان است.

نمازی با اشاره به احداث نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه به صورت دائمی در شیوه نامه دیده شده است که با تامین اعتبارات لازم به زودی این نمایشگاه نیز دایر خواهد شد.

وی برگزاری این نمایشگاه را در جلب مشارکت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان موثر خواند و گفت: همچنین تیم های جذب سرمایه گذاری از سوی استان با شناسایی سرمایه گذاران نسبت به جلب و ترغیب آن ها به سرمایه گذاری در استان با ارائه مشوق های لازم اقدام خواهند کرد.

منبع: مهر