جدیدترین گزارش از وضعیت پرونده کودک آزاری شدید طفل میبدی

این مادر افزود: برای پیگیری پرونده ابتدای ورود به گرگان و کلانتری ۱۱ مراجعه کردم که نه تنها همکاری نداشتند بلکه اعلام کردند برای چه دنبالش می گردی پدرش از دخترت نگهداری می کند و در آخر هم گفتند چون اطلاعاتی در باره وی نداریم کمکی از ما بر نمی آید.

به گزارش خبرنگار مهر از گنبد کاووس، هفته گذشته یک کودک ۶ ساله که به شدت مورد آزار و اذیت قرار گفته و پس از آسیب جدی که به وی وارد شده شود توسط پدرش راهی آی سی یو بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس شده است.

بررسی های اولیه نشان داد که پدر این کودک به خاطر روابط غیراخلاقی با یک زن در استان گلستان از تابستان سال گذشته متواری بوده و با انگیزه انتقامگیری و باجگیری از خانواده همسر خود برای جلوگیری از پیگیری این مسئله و بخشیدن حقوق مهریه، اسفندماه سال گذشته فرزند خود را با همدستی خواهر و شوهرخواهرش ربود و از شهرستان میبد متواری شد.

مادر کودک ۶ ساله در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا اسفند۹۱ که دخترم بعد از اختلافات خانوادگی و مشخص شدن رابطه نامشروع شوهرم با خانمی که خود شوهر داشت، نزد من بود.

(ط-ط) افزود: عمه فرزندم به بهانه بردن به پارک، وی را از من گرفت و با تبانی هایی که انجام شد (ت-م) را به شوهرم تحویل داد.

وی ادامه داد: چندین بارشکایت کردم و گفتم احتمال اینکه فرزندم صدمه ببیند وجود دارد که متاسفانه کسی به حرفم گوش نکرد و از آن زمان نتوانستم فرزندم را ببینم.

وی اذعان کرد: ۹ ماه از دخترم بی خبر بودم و پیگیری های قضایی هم نتیجه ای نداشت و کسی به دادم نرسد.

مادر (ت-م) ۶ ساله بیان کرد: گویا دخترم ۴۰ روز پیش ایشان عمل شده است ولی به من اطلاع ندادند.

وی اضافه کرد: درروزهای اول شوهر سابقم و آن خانم مدعی بودند که وی “هیدروسفالی” دارد و از بدو تولد دچارعقب ماندگی ذهنی است.

(ط-ط) تصریح کرد: دکترها قبول نکردند و می گویند از پله ها به پایین پرت شده است در حال حاضر یک پای آن شکسته است و دچار عارضه نخاعی می باشد که دارای سردردهای فراوانی است ومتاسفانه هنوزخوب نشده است.

این مادر افزود: برای پیگیری پرونده ابتدای ورود به گرگان و کلانتری ۱۱ مراجعه کردم که نه تنها همکاری نداشتند بلکه اعلام کردند برای چه دنبالش می گردی پدرش از دخترت نگهداری می کند و در آخر هم گفتند چون اطلاعاتی در باره وی نداریم کمکی از ما بر نمی آید.

دکترعلی احمدوند پزشک مغز و متخصص اعصاب که این کودک زیر نظر وی بستری است گفت: وقتی ایشان را معاینه کردم حال مساعدی نداشت، مسئله عقب ماندگی ذهنی یا هر نوع بیماری دیگر که از بدو تولد باشد مورد تکذیب پزشکان است.

احمدوند افزود: این کودک با اظهاراتی که همراهان وی از پدرش و یک خانم نقل کرده اند قبلا عمل شده است ولی هیچگونه پرونده ای دراین خصوص ندارد.

بیمارستان”آ.” گرگان تخلف کرده است

وکیل خانم (ط-ط) نیزگفت: تحقیقات بنده نشان می دهد که این کودک درتهران عمل نشده است بلکه در بیمارستان “آ” گرگان با هویت و نام دیگر عمل شده است.

وی افزود: کارکنان بیمارستان باتوجه به عکس خانمی که با همسر سابق موکلم ارتباط داشته بنام (ن-ف) ، تایید می کنند که (ت-م) در این بیمارستان عمل شده است ولی نام ایشان چیزدیگری بوده است.

در حال حاضر به دلیل پیچیدگی پرونده و  با توجه به این که کودکی را با استفاده از شناسنامه فرد دیگر در بیمارستان ۵ آذر بستری کرده اند، اورژانس اجتماعی گنبدکاووس در حال پیگیری موضوع از طریق مراجع قانونی و دادستانی است.

بروکراسی اداری مراجع قضایی مانع  جلوگیری از این فاجعه شد

گفتنی است از سال گذشته، خانواده (ت-م) شکایات متعددی علیه پدر این طفل به خاطر جرایم گوناگون در دادگاههای میبد و گرگان به جریان انداختند اما متاسفانه به خاطر بروکراسی حاکم بر دستگاه قضایی و انتظامی و متواری بودن فرد مجرم اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نگرفت و علیرغم صدور چندین حکم جلب، اقدام خاصی در راستای یافتن مجرم و دستگیری وی انجام نشد.

این در حالی است که بارها به مسئولان محترم دادگاه و نیروی انتظامی میبد تذکر داده شده بود که سلامت جسمی و روانی کودک به شدت در معرض خطر است اما متاسفانه تدابیر لازم جهت یافتن مجرم یاد شده انجام نگرفت تا آنکه این حادثه تلخ رقم خورد.

مطلب مرتبط: کودک خردسال میبدی کارش به ICU بیمارستان گنبد کشید!