۱۵ اصل برای آموزش و پرورش میبد

آیت‌الله علیرضا اعرافی

آیت الله اعرافی در پیامی از خدمات سید حسین اسعدی تقدیر و انتصاب آقای موحدی فر را به مسوولیت خطیر آموزش و پرورش میبد تبریک گفته و ۱۵ اصل مهم و راهبردی را تاکید نمود.

به گزارش میبد آدینه ، متن پیام ایشان به این شرح است :

باسمه تعالی

جناب آقای موحدی فر ، باسلام و تحیات ، ضمن گرامی داشت هفته مبارک بسیج و بزرگداشت نام بلند آوازه شهیدان سرافراز و عرض ادب و احترام به پیشگاه همه ایثارگران و بسیجیان و آزادگان و جانبازان و خانواده های آنان ، انتصاب شما را به مسوولیت خطیر آموزش و پرورش میبد تبریک می گویم و صمیمانه از خدمات ارزشمند جناب آقای اسعدی و همه همکاران شما و ایشان و نیز از الطاف مدیر کل محترم و همکارانشان ،تقدیر و تجلیل می نمایم و برای شما و یکایک معلمان و مربیان و مدیران و کارکنان و مسوولان خدوم آموزش و پرورش آرزوی سعادت و توفیقات فزاینده دارم .

آموزش و پرورش استان یزد و بخصوص میبد نهادی است کامیاب و سرافراز و پیشاهنگ ، امیدوارم با همت بلند و صرف وقت و هماهنگی و همکاری کامل همگانی ،سرآمدی و سرافرازی آن نهاد مبارک و همه دانش آموزان عزیز روزافزون گردد.

بنده نیز مانند همیشه مراتب اخلاص و ادب خویش را تقدیم دانش آموزان عزیز و همه معلمان و مربیان و مدیران و کارکنان و مسوولان محترم و آن منظومه ارجمند می نمایم و آمادگی خود را در هر گونه همراهی و خدمت متواضعانه اعلام می کنم و همه ادارات و مسوولان گرامی و مردم بزرگوار و خانواده های ارجمند را به همکاری مجدانه و اولویت بخشی به مسایل آموزش و پرورش در همه برنامه ها فرا می خوانم و مجددا بر نکاتی که بارها در نوشته ها و سخنانم در شورای آموزش و پرورش و موقعیت های دیگر بدان تصریح کرده ام ،تاکید می ورزم و از میان آن ها چند اصل مهم و راهبردی را یادآور می شوم:

١- اهتمام به تحقق اسناد بالا دستی کشوری و استانی بویژه سند آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی.

٢- توجه به رویکرد راهبردی و استراتژیک و کلان و تهیه سند آموزش و پرورش بر اساس اسناد کشوری و استانی و سند توسعه شهرستان.

٣- عنایت به ابتنای همه برنامه ها و اقدامات بر پایه آسیب شناسی و کارشناسی و فنی و رایزنی و آینده نگری.

۴- اهتمام به تربیت جامع و متوازن و ناظر به همه ابعاد و ساحت های شخصیت دانش آموزان در زمینه های فردی و اجتماعی  و سیاسی و هنری و فرهنگی .

۵- محوریت بخشی به اخلاق و تربیت در همه برنامه و فعالیت ها و اقدامات .

۶- عنایت تام به ارزش های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت برنامه های تبلیغی و دینی با رعایت عمق و جذابیت لازم بخصوص در زمینه مصون سازی درون جوش دانش آموزان در برابر امواج ضداخلاقی و ضدارزشی . ٧- توجه به آموزش پژوهش محور و رشد تفکر عقلانی و خلاق .

٨- اهتمام به منابع انسانی و رشد و ارتقای علمی و مهارتی و معنوی مستمر نیروهای امین مردم در این نهاد مقدس.

٩- بهره گیری از انظار معلمان و مربیان و مدیران محترم و واگذاری نقش بیشتر به آنان و مدارس و گروه های علمی.

١٠- عنایت ویژه به کشف و رشد استعدادهای برتر و نخبگان و پیگیری همه امور علمی و تربیتی آنان تا سطوح عالی بمنظور پرورش چهره های بزرگ علمی در ملی و بین المللی.

١١- تاکید بر عدالت آموزشی و عنایت به محرومان و مستمندان و نهضت سواد آموزی و ارتقای سطح علمی منطقه .

١٢- توجه تام به هماهنگی خانواده و مدرسه امور مرتبط با اولیاء و مربیان.

١٣- عنایت به رشد روز افزون علمی و درخشش در همه عرصه های علمی معرفتی و بکارگیری هوشمندانه فناوری های نوین در همه مدارس و بخش ها .

١۴- تعامل مستمر با نیک اندیشان و فعالان و مسوولان و مردم عزیز در راستای ارتقای زیر ساخت های آموزش و پرورش و جذب همکاری های فکری و سخت افزاری و نرم افزاری آنان .

١۵- عنایت کامل به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و برنامه های دلنواز معنوی بویژه امور قرآنی و ادبی .

در پایان توفیق همگان در تربیت نسلی صالح و مصلح و ساختن جامعه ای سرآمد و کامل و کشوری اسلامی و الهی و الگو  خواهانم .

بفضله و منه ،اعرافی