استقرار سامانه‌های دفاعی ازجمله S300 در تخصص نمایندگان مجلس نیست

وی تصریح کرد: تا کنون مجلس و کمیسیون امنیت ملی در موضوع بکارگیری و استقرار سامانه دفاعی اس ۳۰۰، ورود نکرده است چراکه این کار در تخصص نمایندگان مجلس نیست.

کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم تفت و میبد و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به خبرهای منتشرشده در خصوص مکان استقرار سامانه موشکی اس ۳۰۰ در کشور اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که موضوع استقرار سامانه های دفاعی در نقاط مختلف سرزمینمان، کاملا به سیستم پدافند هوایی و نیروهای مسلح ما مربوط می شود.

وی افزود: نیروهای دفاعی و نظامی ما در حوزه تخصصی خودشان و با اتکا به دانشی که دارند باید مجموعه سیستم ها و شبکه های پدافندی را با همدیگر به کار بگیرند تا تمامی آسمان و فضای ایران از گزند هر گونه تعرض مصون نگه داشته شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نظارت بر اجرای استقرار سامانه های دفاعی وظیفه اصلی مجلس در بکارگیری سامانه اس ۳۰۰ است تصریح کرد: تا کنون مجلس و کمیسیون امنیت ملی در موضوع بکارگیری و استقرار سامانه دفاعی اس ۳۰۰، ورود نکرده است چراکه این کار در تخصص نمایندگان مجلس نیست.

دهقانی فیروزآبادی در پایان نیز گفت: قطعا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دلیل اهمیت موضوع، بحث ها و جلساتی را با قرارگاه پدافند هوایی خواهد داشت ولی قرار نیست به بعضی از مسائل تخصصی که تنها به حوزه پدافند هوایی مربوط می شود ورود پیدا کند.