انتصاب امام‌جمعه موقت میبد بعنوان رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؟

گفته می‌شود حجت الاسلام سید رضا تقوی در آینده نزدیک جای خود را به حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بارجین امام جمعه موقت میبد و مدیر حوزه علمیه استان تهران خواهد داد.

بعد از تکذیب چند ماه قبل استعفای حجت الاسلام سید رضا تقوی توسط روابط عمومی این شورا، خبرها حاکی از تغییر وی دارد.

به گزارش “میبدما”، گفته می‌شود حجت الاسلام سید رضا تقوی که از سال ۷۹ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انتخاب شد در آینده نزدیک جای خود را به حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بارجین امام جمعه موقت میبد و مدیر حوزه علمیه استان تهران خواهد داد.

1723775

حجت الاسلام تقوی ابتدا امام جمعه شهرکرد بود که در سال ۶۸ با حکم رهبری نظام به عضویت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در آمد و چند سال بعد به ریاست این شورا برگزیده شد. وی که یکی از اعضای فعال جامعه روحانیت مبارز هم هست بعد از رحلت آیت الله مهدوی سعی کرد با ریش سفیدی اصولگرایان را دور هم جمع کند که البته در این راه موفق نشد. تقوی که نمایندگی مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در دوره دوم و مردم تهران در دوره های چهارم و پنجم را هم در کارنامه خود دارد حال این روزها خبر می رسد که حکم ماموریت این عضو جامعه روحانیت رو به پایان است.

حجت الاسلام غفوری بارجین گزینه جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز در آبان ۹۳ با حکم آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور به عنوان مدیر حوزه علمیه استان تهران منصوب شد و هم اکنون علاوه بر امامت جمعه موقت میبد در این سمت مشغول فعالیت است.