تجلیل چهارباره کارشناس کم‌سواد BBCفارسی از نشریه سایه‌بان میبد!

مخاطب میبدی را از شدت بی‌سوادی این کارشناس پرمدعای رسانه‌ای شگفت‌زده می‌کند. او در این برنامه، مدیرمسئول فقید این نشریه را از چهره‌های بسیار موجه استان کرمان معرفی می‌کند و شهرستان میبد را جزء این استان قلمداد می‌کند

شبکه بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی ناشیانه برای چهارمین بار طی سالهای اخیر با به روی آنتن بردن یک نشریه بسیار ضعیف از میبد، از این نشریه و بنیانگذار آن تجلیل نمود.

به گزارش “میبدما”، مسعود بهنود، روزنامه‌نگار فراری و ضدانقلاب که به دروازه ورود روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب به رسانه‌های ضدانقلاب مشهور است، در اقدامی عجیب برای چهارمین بار صفحه اول نشریه سایه‌بان میبد را بر روی آنتن زنده این برنامه برد و از آن تعریف و تمجید نمود.

Image 1

این در حالی است که نوع زمان‌بندی مصوب این نشریه «هفته نامه» بوده اما اخیرا نه تنها این نشریه به صورت هفتگی و ماهیانه چاپ نمی‌شود بلکه حتی بعضا طی دو فصل هم این نشریه منتشر نشده است. به طور مثال آخرین شماره این هفته‌نامه در ماه جاری به چاپ رسیده و شماره قبلی آن در اسفند سال گذشته انتشار یافته بود. یعنی فاصله بیش از پنج‌ماه بین انتشار دو شماره یک هفته‌نامه!

استقبال مردم از مطالب این نشریه و نوع صفحه‌آرایی آن حتی در میان نشریات موجود در میبد هم پایین‌تر است(چه برسد به استان و کشور) و نشریه مذکور در میان ۶ نشریه شهرستان شاید در رده پنجم قرار می‌گیرد و تجلیل مکرر عوامل بدنام رسانه روباه پیر از چنین رسانه‌ای انسان را ناخودآگاه به وجود بسیاری از پشت‌پرده‌ها تقریبا مطمئن می‌سازد.

اما نکته جالبتر آنکه حتی برخی عناصر ضدانقلاب خارج نشین هم مسعود بهنود را یک «بی‌سواد» و «دروغگو» می‌دانند؛ نکته‌ای که در همین تجلیل اخیر وی از نشریه سایه‌بان به خوبی دیده می‌شود و مخاطب میبدی را از شدت بی‌سوادی این کارشناس پرمدعای رسانه‌ای شگفت‌زده می‌کند. او در این برنامه، مدیرمسئول فقید این نشریه را از چهره‌های بسیار موجه استان کرمان و حتی جهان معرفی می‌کند و شهرستان میبد را جزء این استان قلمداد می‌کند و در ادامه آن مرحوم را معاون وزیر کشاورزی در زمان اصلاحات می‌خواند در حالیکه آن فرد، در مدت کوتاهی در ابتدای دهه ۶۰ این سمت را برعهده داشته است! او همچنین می‌گوید مراسم تجلیل باشکوهی مردم میبد برای او تدارک دیدند و روسای جمهور فعلی و سابق برای درگذشت او پیام تسلیت داده‌اند درحالیکه نه رییس جمهور فعلی و نه رییس جمهور سابق، هیچکدام پیام تسلیتی در این‌باره صادر نکرده‌اند!!

بهنود بعد از خروج از کشور در سال ۲۰۰۳، با راه اندازی وبسایت خبری «روزآنلاین» (با همکاری هوشنگ اسدی و نوشابه امیری)، یک سرپل خبری برای روزنامه‌نگاران متمایل به غرب در درون کشور ایجاد کرد، تا این دسته از خبرنگاران و مطبوعاتی‌ها، بعد از ترک کشور به امید شغل خوب و پول و رفاه، مدتی را در این وبسایت به کارآموزی بگذرانند تا بعد جذب شبکه‌هایی چون بی‌بی‌سی شوند. به علاوه او جزو چهره‌های کلیدی مجموعه رسانه‌ای «گویا» هم هست که در کنار روزآنلاین و رادیوزمانه سه وبسایت خبری اصلی ضدانقلاب محسوب می‌شود.

جدای از حضور ثابت مسعود بهنود در شبکه بی‌بی‌سی فارسی به عنوان تحلیل‌گر و کارشناس، او یک برنامه اختصاصی به نام «دیدبان: مرور مطبوعات هفته با مسعود بهنود» را هم روی آنتن این شبکه دارد که در همین برنامه تاکنون چندین بار از این نشریه تجلیل شده است.

برای شناخت کامل شخصیت مسعود بهنود، اینجا را کلیک کنید.

درباره علت این رپرتاژ مجانی و مکرر بی‌بی‌سی از این نشریه، نکات بسیار مهم دیگری نیز مطرح است که به‌دلیل رعایت پاره‌ای مصالح، از بیان آن فعلا احتراز می‌نماییم.