ادعای غارت ۸۰۰ میلیارد دلاری براساس کدام سند و گزارش رسمی است؟

بر باد دادن ۸۰۰ میلیارد دلار یا غارت نمودن آن حرف کوچکی نیست که با آسانی از کنار آن عبور شود. گزارش درباره چنین مسئله مهمی باید از سوی نهادهای رسمی پیگیری شود و ۳ نهاد عمده نظارتی در کشور وجود دارد

نماینده ادوار مجلس و معاون پارلمانی دولت دهم در جوابیه‌ای خطاب به نائب رئیس مجلس تاکید کرد: با توجه به اصول قانون اساسی و قوانین بودجه، گزارش درآمدها و تفریغ بودجه که همه ساله منتشر شده است در کدام سند و گزارش به غارت ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت گذشته اشاره شده است؟!

حجت الاسلام «میرتاج الدینی» نماینده ادوار مجلس و معاون پارلمانی دولت دهم  در جوابیه‌ای خطاب به «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اظهارنظر وی مربوط به اینکه «طی ۸ سال، ۸۰۰ میلیارد دلار پول نفت را به باد داده‌اند و امروز از مردم و دولت طلبکار هم هستند» نوشت: اشتباهات و خطاهای سیاسی  دکتر احمدی نژاد در پاره‌ای از موارد موجب شده است که کسی از  خدمات فراوان دولت گذشته و دوره حاکمیت جریان اصولگرا سخن نگوید. ما هرگز مطلق‌گرائی نکرده و هر فردی را با معیار انقلاب و خط رهبری سنجش می‌کنیم و شهامت پذیرش اشتباهات را داریم.‌ای کاش  شما هم شهامت پذیرش خطاها و اشتباهات سران اصلاح طلب را داشتید و با سکوت از کنار آنها عبور نمی‌کردید.

در بخش دیگری از جوابیه آمده است: تا کنون کسی دقیقا رقم درآمد نفتی ۸ سال گذشته را نگفته است و از ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد دلار به زبان مسئولان دولت فعلی و حامیان آنها جاری شده است، رقم دقیق در شرکت ملی نفت و خزانه‌داری موجود است و همیشه گزارش فروش نفت به مجلس و دیوان محاسبات به صورت رسمی اعلام می‌گردد و اکنون که جنابعالی در مسند  نائب رئیسی مجلس هستید لطفا دستور دهید تا دیوان محاسبات و خزانه داری کل کشور رقم دقیق فروش نفت در ۸ سال گذشته را اعلام نمایند تا این همه تفاوتهای نجومی در ارقام و آمار درآمدهای نفتی نباشد.

میرتاج الدینی افزود: بر باد دادن ۸۰۰ میلیارد دلار یا غارت نمودن آن حرف کوچکی نیست که با آسانی از کنار آن عبور شود. گزارش درباره چنین مسئله مهمی باید از سوی نهادهای رسمی پیگیری شود و ۳ نهاد عمده نظارتی در کشور وجود دارد، سازمان حسابرسی در درون دولت، دیوان محاسبات در  مجموعه مجلس و سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضائیه، آیا این ۳ نهاد مهم نظارتی هم نسبت به ۷۰۰-۸۰۰ میلیارد دلار بی‌تفاوت و ساکت بودند؟ اگر چنین است شما به عنوان نماینده مردم و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی چرا در خصوص این ۳ دستگاه نظارتی سکوت کرده‌اید؟!

وی در بخش دیگری از جوابیه نوشت: شما ۳ دوره است که الحمدلله در مجلس هستید و قبل از آن در دولت  حضور داشتید و به خوبی در جریان تصویب بودجه و مراحل آن هستید و براساس اصل ۵۳ قانون اساسی  کلیه دریافت‌های دولت در حسابهای خزانه داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب بر حسب قانون  انجام می‌گیرد و براساس اصول ۵۴ و ۵۵ دیوان محاسبات زیر نظر مجلس شورای اسلامی  وظیفه دارد کلیه حسابها و اسناد و مدارک مربوطه را بررسی و گزارش تفریغ بودجه را هرسال  در دسترس عموم قرار دهد. حال با توجه به اصول قانون اساسی و قوانین بودجه، گزارش درآمدها و تفریغ بودجه که همه ساله منتشر شده است در کدام سند و گزارش بدین اندازه پول غارت گردیده و بر باد رفته است؟