ثبت رکورد قابل توجه برای شهرستان میبد در سطح کشور

با مشاهده آمار ثبت شده از میزان خرید کتاب در ۱۰ شهر کشور، شهرستان میبد بعد از ۹ استان، رده دهم را به خود اختصاص داد تا در شهرستان های کشور رده اول را از آن خود کرده باشد.

طرح تابستانه کتاب در حالی به اتمام رسید که ثبت یک آمار جالب توجه برای شهرستان میبد اتفاق افتاد.

به گزارش “میبدما”، با مشاهده آمار ثبت شده از میزان خرید کتاب در ۱۰ شهر کشور، شهرستان میبد بعد از ۹ استان، رده دهم را به خود اختصاص داد تا در شهرستان های کشور رده اول را از آن خود کرده باشد.

636059098635314532

سایت “جی نیوز” پس از ثبت رکورد فروش در ۱۰ نقطه از کشور در باره فروش کتاب در شهرستان میبد نوشت:

«اما دهمین کتاب‌فروشی پرفروش در این جدول، کتاب‌فروشی «حسابی» از شهرستان میبد است.
این اتفاق، اتفاق امیدوار کننده‌ای در مسیر آرمانِ توسعه فرهنگی عادلانه در سراسر کشور به شمار می‌آید و از طرف دیگر، نشان می‌دهد که اهالی شهر میبد، تا چه میزان به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند هستند.»

میثم حسابی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” یکی از عوامل موثر در ثبت این رکورد را تخفیف ویژه کتاب در شهرستان میبد عنوان کرد، تخفیفی که سوای تخفیف طرح تابستانه و توسط خیرین تامین شده بود، اما باید اذعان کرد، کیفیت خوب برگزاری نمایشگاه کتاب توسط این مجموعه خوشفکر و اصولاً جوان، همین طور “کتاب دوستی” مردم ما از دلایل دیگر این اتفاق زیبا نیز می تواند باشد.

این در حالی است که اگر موثرترین دلیل فروش بالا را “تخفیف” بالاتر عنوان کنیم، باز هم این مردم ما هستند که با رقم زدن این اتفاق زیبا ارزش های فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند، چرا که با دغدغه های اقتصادی این روزها، نشان داده اند که اگر توان خرید کتاب را داشته باشند،‌ از خرید و مطالعه کوتاهی نمی کنند.

“میبدما” ثبت این اتفاق زیبا را به فال نیک می گیرد و از فرصت پیش آمده برای تشکر و قدردانی از مجموعه کتابفروشی حسابی به مدیریت “میثم حسابی” استفاده می کند. امید که در پیشبرد فرهنگ مطالعه در شهرستان میبد، موفق و پیروز باشند.