انگیزه های جناحی و شخصی اصحاب رسانه را به خیانت و دروغگویی نکشاند/ مردم و مسئولان فرهنگ و اقتصاد و زندگی و دنیایشان را بر پایه های پوسیده فرهنگ امریکایی استوار نکنند/ امروز بخش زیادی از صنایع ما دچار رکود است 

وی افزود: اگر فرهنگ قوی، نظارت درست و برنامه ریزی صحیح باشد؛ حقوق های نجومی ، افسار گسیختگی های اقتصادی و پاره ای از اشکالات در نظام بانکی را شاهد نخواهیم بود.

امام جمعه میبد در خطبه های این هفته نمازجمعه به شرایط منطقه و آتش افروزی های آل سعود پرداختند و اظهار داشتند : متاسفانه همچنان در منطقه شاهد آتش افروزی های آل سعود و آل خلیفه و تروریست ها و تکفیری های وابسته به آنها در جهان اسلام هستیم و خونریزی و اختلافات ادامه دارد.

 

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی افزودند : خوشبختانه در برابر این جریان وابسته به غرب و حاشیه امن اسرائیل ، جبهه مقاومت در برابر آنها ایستاده است و ملت ایران هم در کنار این جبهه مقاومت است.

 

خطیب جمعه میبد با اشاره به بدعهدی امریکاییها در قضیه برجام گفت : در این فصل ما به جهان صداقت خودمان را در حد اعلا در پرهیز از تولید سلاح کشتار جمعی نشان دادیم اما امریکاییها در برابر این صداقت و پاکی در ایران اسلامی و ملت بزرگ ما بدعهدی کردند و به عهد خود عمل نکردند .

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انفجار اتمی هروشیما به تحلیل حقوق بشر و ضد بشر امریکایی پرداختند و اظهار داشتند : اگر تاریخ امریکا را ملاحظه کنیم می بنیم آغاز اقتدار امریکا با انفجار اتمی و بعد از جنگ جهانی دوم پایه ریزی شده است و امریکاییها با تولید سلاح های کشتار جمعی و کشتار قریب ۲۰۰ هزار جمعیت با بمب اتم قدرت خودشان را در دنیا پایه ریزی کرده اند .

 

ایشان افزودند : امریکاییها در دل پیشرفت های علمی و فناوری یک روح شیطانی در دنیا دمیده و با فرهنگ استثمار و استعمار و برده گیری مردمان جهان و ستم به مردم سرخ پوست بومی خود تمدن خود را توسعه داده اند.

 

امام جمعه میبد ، اشرافی گری و تجمل گرایی ، جاسوسی ، جنگ ، اشغال و تعدی به مظلومان عالم را از ارکان فرهنگ امریکایی خواندند و گفتند : امروز هم شما امریکاییها در جای جای عالم خون می ریزید و اختلاف می افکنید و بشر را به روزگار سیاه و تاریک نشاندید.

 

آیت الله اعرافی با اشاره به بدعهدی امریکا در قضیه برجام تصریح کردند : ایران اینجور صادقانه عمل کرد اما شما به غالب عهدهای خود درست و به موقع عمل نکردید ؛ روی خود را سیاه کردید ، آزمایش بدی دادید و در برابر ملت ایران غدارانه عمل کردید .

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به امریکاییها گفتند : اما بدانید آنگاه که لازم باشد مستضعفان عالم مثل صحنه های گذشته در برابر شما خواهند ایستاد.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزودند : ملت ایران با اقتدا به رهبر عظیم الشان انقلاب هرگز اجازه نخواهند داد ستم شما ادامه یابد و این راه شیطانی را بپیمایید و به فضل خدا شما را در این خیانت هایتان به عقب خواهیم راند و سرکوب خواهیم کرد .

 

امام جمعه میبد به مسئولان و مردم عالم هم گوشزد کردند : فرهنگ و اقتصاد و زندگی و دنیای شان را بر پایه های پوسیده فرهنگ امریکایی استوار نکنند چرا که آنها قابل اعتماد نیستند.

 

ایشان راه رهایی از مشکلات را در تکیه به اقتصاد درونزا خواندند و افزودند : باید روی پای خود بایستیم ؛ اقتصاد و فرهنگ مان را انقلابی و درونزا و متکی به منابع ملت و ایمان خودمان استوار کنیم و چشم مان به بیگانه ها نباشد.

 

برای رسیدن به اقتصاد صحیح باید نظام بانکی ما تحول پیدا کند

 

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود روز حمایت از صنایع کوچک را گرامی داشتند و گفتند : اگر بخواهیم اقتصاد صحیح و استوار داشته باشیم باید نظام بانکی ما تحول و نظام تسهیلات ما دگرون بشود .

 

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ما الهی و اسلامی و فرهنگ کار و تلاش و دوری از آلودگی های اقتصادی در کشور ما عمق پیدا کند تصریح کردند : اگر فرهنگ قوی ، نظارت درست و برنامه ریزی صحیح باشد؛ حقوق های نجومی ، افسار گسیختگی های اقتصادی و پاره ای از اشکالات در نظام بانکی را شاهد نخواهیم بود.

 

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه امروز بخش زیادی از صنایع ما دچار رکود و اشکال است گفتند : با حمایت و تسهیلات بانکی و توجه به صنایع کوچک که زود بازده است می توان اقتصاد را رونق بخشید .

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : ده ها پروژه و طرح های صنعتی کوچک ، متوسط و بزرگ داریم که تعطیل یا به سمت تعطیل شدن و یا با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند که نیاز به اهتمام و نگاه جدی و جدید و برنامه ریزی اساسی مسئولین دارند تا از مشکلات رهایی پیدا کنند .

 

جهاد دانشگاهی باید انقلابی بماند

 

رئیس جامعه المصطفی العالیمه با گرامی داشت سالروز جهاد دانشگاهی گفتند : جهاد دانشگاهی نهاد برآمده از انقلاب است و انتظار می رود انقلابی بماند و پیشگام در اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان و دانشگاه انقلابی را دنبال کند.

 

انگیزه های جناحی و شخصی اصحاب رسانه را به خیانت و دروغگویی نکشاند

 

امام جمعه میبد با گرامی داشت هفده مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار ، این روز را به همه خبرنگاران ، اصحاب رسانه ، فعالان در خبر رسانی ، انتقال اخبار و اطلاعات در فضاهای مجازی و مکتوب تبریک گفتند و از خدمات آنها در این زمینه تشکر کردند .

 

آیت الله اعرافی با سوژه قرار دادن روز خبرنگار به چند نکته مهم اشاره کردند

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : عزیزانی که توفیق یافتند در حوزه روزنامه ، رسانه و آگاهی بخشی و خبررسانی به شکل های مختلف حضور پیدا و فعالیت کنند ؛ ضمن اینکه کارشان خیلی حساس و درخور تحسین است ؛ اما باید بدانند کارشان بسیار مخاطره آمیز است و اصول و ضوابطی دارد که باید به آن توجه کنند.

 

صداقت و امانت داری نخستین شرط کار فرهنگی

 

خطیب جمعه میبد امانت و صداقت را نخستین شرط کار فرهنگی ، خبررسانی ، آگاهی بخشی و رسانه ای به تمام معنای کلمه دانستند و اظهار داشتند : کسانی که در رسانه کار می کنند باید مواظب باشند ؛ انگیزه های جناحی ، شخصی ، اغراض غیرالهی آنها را در کار خبر و رسانه به دروغگویی و خیانت در امانت و زیررو کردن اخبار و اطلاعات نکشاند.

 

ایشان با بیان اینکه یکی از آسیب های مهم حوزه خبرنگاری این است که انگیزه های غیرصحیح امانت و صداقت را تضعیف کند گفت : به تناسب ، در کار رسانه ای اولین شرط ، اسلامی بودن کار رسانه ای و فرهنگی است.

 

در کار رسانه ای باید اولویت ها دیده شود

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه در رسانه و کار خبررسانی باید اولویت ها دیده و سوژه های مناسب و مساله های لازم مورد توجه قرار بگیرد یادآور شدند : اینکه یک رسانه و تحلیلگر به چه مساله ای بپردازد ، ضرورت زندگی و دنیا و آخرت مردم چه چیزهایی است مهم است و برش درست زدن و نگاه صحیح انداختن به مسائل درست و مهم جامعه پرداختن یک ضرورت است.

 

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند : گاهی دهها سال و انواع اخبار پیرامون مساله ای تولید می شود که هیچ ارزشی برای جامعه ندارد ، بلکه گاهی تخریب هم دارد ؛ در حالی که گاهی ده ها مساله در حوزه آموزش ، پرورش ، فرهنگ و اخلاق ادب ، محیط زیست ، مسائل اجتماعی و سیاسی لازم است که هیچ کس به آن نمی پردازد بنایراین باید نظام موضوعات درست و اولویت های سنجیده و پرداختن به چیزی که نیاز جامعه در دنیا و آخرت است مورد توجه قرار بگیرد .

 

رفتن به سمت اختلاف و دعوا از آسیب های رسانه ای است

 

آیت الله اعرافی عمق و تحلیل و نقد صحیح را سومین نکته مهم در کار رسانه عنوان کردند و گفتند : خبرنگارانی داریم اما در میان اینها آسیب هایی می بینیم ؛ نگاههای سطحی ، انگیزه های غیرالهی و پرداختن به مسائل حاشیه ای که ارزش چندانی ندارد و گاهی رفتن به سمتی که در جامعه اختلاف و دعوا ایجاد کند و بدتر از همه اینها رفتن به سمت دادن اطلاعاتی که ایمان و اخلاق جامعه را تهدید کند کار درستی نیست و باید این آسیب ها برطرف و اصول و ضوابط رعایت شود .

 

دهه کرامت دهه مهم برای ایرانیان است

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه دهه کرامت را هم گرامی داشتند و با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر و ثامن الحج حضرت امام رضا (ع) به آثار و برکات امام زادگان در نقاط مختلف جهان و به ویژه ایران پرداختند .

 

امام جمعه میبد گفتند : دهه کرامت دهه ای است که بعنوان تکریم از امام زادگان تعیین شده است و امام زادگان ستاره های درخشان در آسمان ایران و جهان هستند که حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) و خیل عظیمی از امامزادگانی که در شهرها و نقاط مختلف جهان و از جمله ایران منتشر شدند همه ستارهای درخشان و ماههای تابان و معلم های عرفان و معنویت برای ما هستند.

 

امامزادگان مبشر معنویت و اخلاق بودند

 

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : خیل عظیم و کاروان نورانی امامزادگان در قرن های اول ، دوم و سوم در جهان و نقاط مختلف ایران انتشار پیدا کردند که عمده اینها مبشر معنویت و اخلاق بودند و غالب اینها به دلیل تنگناهایی که دستگاههای خلافت اموی ، مروانی و عباسی برای خاندان پیامبر به وجود آوردند ؛ مجبور به مهاجرت شدند .

 

از تقدیر الهی است که قبر حضرت معصومه جایگاه گسترش حوزه علمیه شود

 

خطیب جمعه میبد افزودند : اما این مهاجرت برای جامعه بشری شیرین و برای نشر معارف الهی بسیار ثمربخش بودند و هر کدام یک پایگاهی برای نورافشانی شدن و کسی مثل فاطمه معصومه سلام الله علیها که به عشق برادر و حجت خدا به ایران آمد و تقدیر الهی بود که قبر او پایگاه و جایگاه شکل گیری و گسترش حوزه علمیه شود .

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امامزادگان را تحفه های پیام آور معنویت و عرفان خواندند و افزودند : تجلیل از امامزادگان یک وظیفه الهی است و به ویژه بعضی از امامزادگانی که مثل شهرهای قم و شیراز و ری  برجسته و ممتازند .

 

امام رضا (ع) سرآغاز گرایش عمیق به سمت معارف اسلام و اهل بیت بود

 

ایشان خاطرنشان کردند: اما در میان این ستاره های درخشان و ماههای تابان خورشید فروزانی مثل امام رضا (ع) است که طلوع خورشید امام رضا بر سرزمین ما سرآغاز آگاهی و بیداری و گرایش عمیق به سمت معارف اسلام ناب و اهل بیت بود.

 

امام جمعه میبد گفتند : امام رضا سلام الله علیه نقطه جدیدی در تاریخ امامت بود که حضور او و به دنبال او فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایران نقطه عطفی در تقویت مبانی تشیع در ایران اسلامی بود.

 

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : حضور و افشانده شدن این بذرها امروز به انقلاب اسلامی منجر شده است