رییس کمیسیون اصل ۹۰: اشتباه کردیم!

به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشستی خبری به ارائه گزارشی از عملکرد یک‌سال گذشته این کمیسیون پرداخت. وی در بخشی از سخنانش با اشاره به موضوع همراهان رئیس جمهور سابق در نیویورک اعلام کرد: کمیسیون پس از شکایت نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از […]

به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشستی خبری به ارائه گزارشی از عملکرد یک‌سال گذشته این کمیسیون پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به موضوع همراهان رئیس جمهور سابق در نیویورک اعلام کرد: کمیسیون پس از شکایت نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از حمید بقایی به سبب حضور خانواده‌اش در سفر آقای احمدی‌نژاد به آمریکا، موضوع ر بررسی و پاسخ را طی نامه‌ای محرمانه به شخص شاکی اعلام کرد.

پورمختار افزود: در ادامه پاسخ‌هایی واصل شد و کارشناسان بررسی کردند که گزارش آن به آقای قاضی پور اعلام شد اما متاسفانه این نامه محرمانه سر از ۲ سایت درآورد.

وی ادامه داد: وقتی منبع این خبر از سایت‌های مذکور سؤال شد پاسخی ندادند و مجبور شدیم نسبت به آنها به دلیل افشای نامه محرمانه در دادستانی تهران اعلام جرم کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متعاقب آنکه آقای بقایی اعلام کرد که همسر و فرزندش سفری به نیویورک نداشته‌اند، به‌طور جدی خودم به این موضوع ورود کردم و از پلیس گذرنامه که زیر نظر پلیس امنیت است و همچنین وزارت امور خارجه استعلام و پیگیری کردیم.

پورمختار افزود:  وزارت امور خارجه در پاسخ خود گفته بود برای همسر و فرزند بقایی ویزا صادر شده اما پلیس امنیت اعلام کرد اعضای خانواده بقایی تا مرحله عزیمت مراجعه کردند ولی به دلایل دیگری این سفر صورت نگرفته است.

وی بر همین اساس اظهار داشت: در اینجا رسما اعلام کنم که در این خصوص سفری توسط همسر و فرزند بقایی به نیویورک انجام نشده و کمیسیون شجاعانه اعلام می‌کند هر جا اشتباهی در گزارش خود داشته باشد، آن را تصحیح خواهد کرد که بدین وسیله آن بخش گزارش را تصحیح می‌کنیم.