وزیر دادگستری دولت مدعی راستگویان: ۵ سال قبل می‏‌خواستم با تخلف برخورد کنم اما نگذاشتند/پورمحمدی ۵ سال قبل: تخلفات خاوری تنها یک ادعاست! +سند

تصویر ذیل، تیتر اول روزنامه راه مردم به تاریخ سه شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، است که طی آن، وزیر فعلی دولت روحانی و رییس وقت سازمان بازرسی کل کشور گفته: “تخلفات خاوری در پرونده فساد مالی تنها یک ادعاست”!

سیاست نعل وارونه، از جمله روش هایی است که برای برخی افراد جهت حضور همیشگی در مسند قدرت، کاربرد فراوانی دارد. این عده می کوشند تا در هر برهه ای، رنگ و لعاب همان دوره را به خود بگیرند و همزمان که نام اصولگرایی را بر روی خود برجسته می کنند، بر سر سفره اصلاح طلبان و تکنوکرات های غربزده هم حاضر شوند و در همه دوران ها، نامشان در صدر تیترهای رسانه ها حک شده باشد.

farhangnews_138911-397850-1439038764

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی “خیبرآنلاین”، مصطفی پورمحمدی، به تازگی بازهم خبرساز شده و مورد توجه رسانه های معلوم الحال قرار گرفته است. وزیر دادگستری دولت روحانی در یک برنامه تلویزیونی پیرامون فسادهای اقتصادی و مسایل چالش برانگیز این روزها، مدعی شد: “۵ سال پیش، قصد داشتم با بسیاری از موارد تخلف برخورد کنم ولی نگذاشتید و نگذاشتند”!

در نگاه نخست، این جمله او می تواند افکار عمومی را با روحیه فسادستیزی عضو کابینه یازدهم همسو کند و یک حس مشترک میان مردم و مسئولان را به همراه داشته باشد اما بررسی سوابق و سخنان قبلی همین مسئولان مدعی، نکات دیگری را هم در اختیار مردم قرار می دهد.

با توجه به ادعای پورمحمدی، ناگزیر هستیم آرشیو ۵ سال قبل برخی رسانه ها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم که در این بازبینی، به یک تیتر جالب از سخنان او برمی خوریم. تصویر ذیل، تیتر اول روزنامه راه مردم به تاریخ سه شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، است که طی آن، وزیر فعلی دولت روحانی و رییس وقت سازمان بازرسی کل کشور گفته: “تخلفات خاوری در پرونده فساد مالی تنها یک ادعاست”!

8614_697

قضاوت درباره ادعای امروز وزیر فعلی دولت روحانی با سخنان ۵ سال قبل او که تجربه وزارت در دولت احمدی نژاد هم دارد، را به مخاطبان گرانقدر می سپاریم با این یادآوری که خاوری، حامی آشکار یکی از سران فتنه (مهدی کروبی) در سال ۸۴ بود که همینک و بعد از رسانه ای شدن خبر فساد ۳ هزار میلیاردی، به کانادا گریخت.