۱۲ راهبرد مهم آیتالله اعرافی به مجموعه اداره تبلیغات اسلامی میبد
آیت ا… اعرافی در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی میبد، ضمن ارائه تحلیلی از قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، این حادثه را یک مهندسی آسمانی و الهی نامید. ایشان با تشریح استراتژی حکومت اموی و استراتژی امام حسین (ع)، هدف نهایی حکومت اموی را حذف کامل امام حسین(ع) و […]
آیت ا… اعرافی در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی میبد، ضمن ارائه تحلیلی از قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، این حادثه را یک مهندسی آسمانی و الهی نامید. ایشان با تشریح استراتژی حکومت اموی و استراتژی امام حسین (ع)، هدف نهایی حکومت اموی را حذف کامل امام حسین(ع) و استراتژی امام حسین (ع) را تداوم خط علوی دانست که بر همین اساس هیچ وقت استراتزی یزید گفتگو و صلح یا قرداد نبوده و در مقابل هم استراتژی امام حسین (ع) تسلیم در برابر شهادت بوده است؛ پس می بایست این شرایط به گونه ایی مهندسی می شد تا پرچمی همیشگی برای خط علوی باشد و دشمن را به زمین زده و یک حماسه ابدی بر جای بگذارد.
به گزارش خبرنگار میبدما، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دوم سخنان خود، با تقدیر و تشکر از روسای پیشین این اداره در میبد و بویژه حجت الاسلام طباطبایی، در ۱۲ بند، راهبردهای مهمی که اداره تبلیغات اسلامی بایستی مد نظر داشته باشد را اینگونه برشمرد:
۱- لزوم وجود یک نقشه راه و طرح جامع در امر تبلیغ با توجه به پیچیدگی آن.
۲- مخاطب شناسی و آسیب شناسی آن در امر تبلیغ که لازمه آن رصد مستمر است.
۳- غنی سازی محتوایی در تبلیغ متناسب با مخاطبین و نیازهای آنان.
۴- توانمندی مبلغین
۵- نیاز دستگاه تبلیغات به یک کار ستادی مهم که شامل سیاست گذاری، برنامه ریزی، رصد و پایش، ارزیابی و آسیب شناسی می شود.
۶- مردم محوری و روحانیت محوری – نباید کار تبلیغ را به دولت سپرد. وظیفه دولت سیاست گذاری و تا حدی تامین بودجه است. کار تبلیغ باید یک کار مردمی باشد
۷- اهتمام به فضای مجازی و سایبری با توجه به اینکه فرهنگ های زندگی و رفتاری تحت تاثیر این امر قرار گرفته است.
۸- توجه به موسسات مردمی و هدایت و هماهنگی آنها
۹- نگاه خاص و برنامه ریزی ویژه برای هریک از لایه های جامعه اعم از دانش آموز و دانشجو، کارگران، اصناف و…
۱۰- لزوم همبستگی بخش ها و نهاد های علمی و فرهنگی شهر و همکاری آنها با اداره تبلیغات اسلامی
۱۱- با توجه به ۴ ویژگی بارز استان و شهرستان در زمینه های ” صنعتی، دانشگاهی، گردشگری و مهاجرپذیر بودن” تبلیغ باید معطوف به این ۴ بخش مهم شود.
۱۲- استفاده بیشتر از ظرفیت ها و پتانسیل هایی نظیر محرم و رمضان
در بخش پایانی جلسه، حجت الاسلام حسینی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، ضمن ایراد سخنانی در مورد نهضت امام حسین(ع) و نیز تقدیر و تشکر از روسای پیشین اداره تبلیغات اسلامی میبد تشکر و برای حجت الاسلام آقایی آرزوی توفیق و موفقیت کرد.
وی در پایان این خبر را اعلام نمود که سند جامع اداره تبلیغات استان آماده شده و در دست تدوین و اصلاح است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰