۱۲ راهبرد مهم آیت‌الله اعرافی به مجموعه اداره تبلیغات اسلامی میبد

آیت ا… اعرافی در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی میبد، ضمن ارائه تحلیلی از قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، این حادثه را یک مهندسی  آسمانی و الهی نامید. ایشان با تشریح استراتژی حکومت اموی و استراتژی امام حسین (ع)، هدف نهایی حکومت اموی را حذف کامل امام حسین(ع) و […]

آیت ا… اعرافی در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی میبد، ضمن ارائه تحلیلی از قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، این حادثه را یک مهندسی  آسمانی و الهی نامید. ایشان با تشریح استراتژی حکومت اموی و استراتژی امام حسین (ع)، هدف نهایی حکومت اموی را حذف کامل امام حسین(ع) و استراتژی امام حسین (ع) را تداوم خط علوی دانست که بر همین اساس هیچ وقت استراتزی یزید گفتگو و صلح یا قرداد نبوده و در مقابل هم استراتژی امام حسین (ع) تسلیم در برابر شهادت بوده است؛ پس می بایست این شرایط به گونه ایی مهندسی می شد تا پرچمی همیشگی برای خط علوی باشد و دشمن را به زمین زده و یک حماسه ابدی بر جای بگذارد.

IMG_۲۰۱۳۱۱۰۹_۰۹۳۳۰۴

به گزارش خبرنگار میبدما، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دوم سخنان خود، با تقدیر و تشکر از روسای پیشین این اداره در میبد و بویژه حجت الاسلام طباطبایی، در ۱۲ بند، راهبردهای مهمی که اداره تبلیغات اسلامی بایستی مد نظر داشته باشد را اینگونه برشمرد:

۱-      لزوم وجود یک نقشه راه و طرح جامع در امر تبلیغ با توجه به پیچیدگی آن.

۲-      مخاطب شناسی و آسیب شناسی آن در امر تبلیغ که لازمه آن رصد مستمر است.

۳-      غنی سازی محتوایی در تبلیغ متناسب با مخاطبین و نیازهای آنان.

۴-      توانمندی مبلغین

۵-      نیاز دستگاه تبلیغات به یک کار ستادی مهم که شامل سیاست گذاری، برنامه ریزی، رصد و پایش، ارزیابی و آسیب شناسی می شود.

۶-      مردم محوری و روحانیت محوری – نباید کار تبلیغ را به دولت سپرد. وظیفه دولت سیاست گذاری و تا حدی تامین بودجه است. کار تبلیغ باید یک کار مردمی باشد

۷-      اهتمام به فضای مجازی و سایبری با توجه به اینکه فرهنگ های زندگی و رفتاری تحت تاثیر این امر قرار گرفته است.

۸-      توجه به موسسات مردمی و هدایت و هماهنگی آنها

۹-      نگاه خاص  و برنامه ریزی ویژه برای هریک از لایه های جامعه اعم از دانش آموز و دانشجو، کارگران، اصناف و…

۱۰-  لزوم همبستگی بخش ها  و نهاد های علمی و فرهنگی شهر و همکاری آنها با اداره تبلیغات اسلامی

۱۱-  با توجه به ۴ ویژگی بارز استان و شهرستان در زمینه های ” صنعتی، دانشگاهی، گردشگری و مهاجرپذیر بودن” تبلیغ باید معطوف به این ۴ بخش مهم شود.

۱۲-  استفاده بیشتر از ظرفیت ها و پتانسیل هایی نظیر محرم و رمضان

در بخش پایانی جلسه، حجت الاسلام حسینی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، ضمن ایراد سخنانی در مورد نهضت امام حسین(ع) و نیز تقدیر و تشکر از روسای پیشین اداره تبلیغات اسلامی  میبد تشکر و برای حجت الاسلام آقایی آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

وی در پایان این خبر را اعلام نمود که سند جامع اداره تبلیغات استان آماده شده و در دست تدوین و اصلاح است.